Násobení výrazů (2 úrovně obtížnosti) - mnohočleny

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1.07 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 12. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení úprav výrazů (mnohočlenů) pomocí násobení. První sada obsahuje pouze jednočleny, druhá sada obsahuje i dvojčleny a trojčleny (někdy je nutná také závěrečná úprava výrazů pomocí sčítání a odčítání).

Cíl: Zopakování či upevnění úprav výrazů pomocí násobení.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

261870
Matematika
5., 7.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují zadání vyjádření části celku pomocí zlomku a výsledek
26.00 Kč
823815
Matematika
6.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 18 dvojic příkladů na dělitelnost přirozených čísel (např. nejmenší dvouciferné
25.00 Kč
617029
Matematika
5., 7.
Skládačky
Výukový materiál obsahuje 30 příkladů s dvojicemi zlomků a smíšených čísel. Sada obsahuje: strana 1: pokyny pro učitele
29.00 Kč
776153
Matematika
4., 5.
Skládačky
Výukový materiál obsahuje 30 příkladů na procvičení předností matematických operací (sčítání, odčítání, násobení, dělení
28.00 Kč
Násobení výrazů (2 úrovně obtížnosti) - mnohočleny Násobení výrazů (2 úrovně obtížnosti) - mnohočleny
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení úprav výrazů (mnohočlenů) pomocí násobení. První sada obsahuje pouze jednočleny, druhá sada obsahuje i dvojčleny a trojčleny (někdy je nutná také závěrečná úprava výrazů pomocí sčítání a odčítání).Cíl: Zopakování či upevnění úprav výrazů pomocí násobení.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6: tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sadaMožnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-263379
Matematika>Skládačky>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
31.00