Vytvořeno pro žáky na začátku 8. ročníku jako lehká zahřívačka a nastartování myšlení po prázdninách. Upozornění: slovní úlohy obsahují procenta (přímou úměrnost), úročení, desetinná čísla, poměr, neobsahuje rovnice.
upozornění: slovní úlohy obsahují procenta (přímou úměrnost), úročení, desetinná čísla, poměr, neobsahuje rovnice.
Obsah
- 26 slovních úloh, z toho 5 kartiček ve 2 obtížnostech,
- rozvržení:
- samokontrolovací kartičky,
- zadání s prostorem pro řešení - 4 strany,
- zadání bez prostoru na řešení - 2,5 strany,
- řešení pro učitele
- otázky k úlohám: Rozdíl mezi spořením a investicemi, kdo je lichvář, co je fotosyntéza, co se děje při dýcháním rostlin ve dne vs. v noci, co je BMI, co je bazální metabolizmus,
Způsob práce
- Úlohy jsou jednoduché, “zahřívací” a k nastartování myšlení na začátku školního roku. Každá otázka má svůj název, pokud se to hodí, je k nim připsaná tematicky podobná otázka např. rozdíl spoření, investice, lichvář, BMI, fotosyntéza apod...
- Lze využít pro jednotlivce/dvojici/skupinu.
- Nabízím zadání v podobě kartiček, u kterých pokud chcete z druhé strany můžete, ale nemusíte vytisknout řešení.
- Aktivitu lze zadat, že každá dvojice/skupina má několik úloh, další skupina může mít jiné, nebo i stejné úlohy, žáci samostatně řeší a pak se u tabule diskutuje o řešení.
- Formát pracovních listů s prostorem, nebo bez něj jen k nakopírování a namnožení, případně jen jako lístečky.