Poprázdninová - opakovací matematika - 7. ročník

Ročník:
Počet stran:
18
Velikost: 8.5 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2024
Sdílet:

Sada kartiček, nebo PL k zopakování klíčových témat 7. ročníku rozdělená dle obtížnosti: a) snadné, b) střední, c) náročné. Žáci volně přechází mezi lavicemi, řeší úlohy dle své volby. Ideální pro diferenciaci i samostatnou práci.

Obsah

  • celkem 33 slovních úloh, 11 pro každou obtížnost
  • rozvržení:
    • samokontrolovací kartičky,
    • zadání jako 3 strany PL bez prostoru na řešení,
  • témata:
    • Početní operace s celými čísly
    • Desetinná čísla a zlomky
    • Sčítání a odčítání desetinných čísel
    • Geometrické konstrukce
    • Obvod a obsah čtverce a obdélníku
    • Převody jednotek délky, plochy a objemu
    • Násobení a dělení desetinných čísel
    • Slovní úlohy
    • Početní operace s úhly
    • Násobky a dělitele
    • Konstrukce trojúhelníku a souměrnost

Způsob práce

  • Úlohy jsou jednoduché, “zahřívací” a k nastartování myšlení na začátku školního roku.
  • Lze využít pro jednotlivce, nebo dvojici

Popis práce s materiálem „Opakujeme učivo v 7. ročníku“

Tento materiál je vytvořen ve formě pracovních listů a kartiček ,které jsou očíslované a rozdělené do tří obtížnostních variant:

  • Varianta a) – nejjednodušší úlohy
  • Varianta b) – středně obtížné úlohy
  • Varianta c) – nejtěžší úlohy

Postup práce:

  • Příprava kartiček:
    • Kartičky namnožte tak, aby bylo možné na každou lavici umístit jedno konkrétní číslo ve všech třech obtížnostech (a, b, c). Pro lepší přehlednost jsem každou obtížnost vytvořila jinou barvou.
    • Každá lavice tedy dostane sadu kartiček s určitým číslem (např. 1a, 1b, 1c).
  • Začátek aktivity:
    • Žáci začínají řešit úlohy na kartičce, která je aktuálně na jejich lavici.
    • Po vyřešení úlohy se přesunou k jiné lavici, kde vyberou a řeší jinou kartičku dle své volby obtížnosti.
  • Volba obtížnosti:
    • Žáci mohou volit obtížnost úloh podle své schopnosti a rozhodnutí.
      • Nemusí řešit úlohy v konkrétním pořadí, jelikož jednotlivé úlohy na sebe nenavazují.
  • Časový limit:
    • Žáci nejsou časově omezeni. Mohou se soustředit na každou úlohu tak dlouho, jak potřebují.
  • Práce s pracovními listy:
    • Pokud se u určité lavice shromáždí více žáků a nejsou k dispozici kartičky, mohou se uchýlit k volným lavicím, kde najdou celé pracovní listy. Na těchto listech mohou řešit chybějící úlohy, aniž by museli čekat.
  • Geometrické úlohy:
    • Geometrické úlohy jsou považovány za nejnáročnější. Doporučuji, abyste se mezi žáky pohybovali a pomáhali jim zvládat tyto úlohy.

 


 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

458378
Matematika
Ostatní
Zvládají žáci zjišťovat kořeny kvadratické rovnice? Žáci spočítají příklad a řešení je odkáže na navazující kartičku
30.00 Kč
229882
Matematika
1., 2.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
28.00 Kč
227574
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Úlohy vedou žáky k objevu Vietova vzorce, pomocí kterého zjišťují rozklad na součin a následně řešení dané kvadratické
27.00 Kč
310555
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden řádek + třeba jako počítání na víkend
34.00 Kč
Poprázdninová - opakovací matematika - 7. ročník Poprázdninová - opakovací matematika - 7. ročník
Sada kartiček, nebo PL k zopakování klíčových témat 7. ročníku rozdělená dle obtížnosti: a) snadné, b) střední, c) náročné. Žáci volně přechází mezi lavicemi, řeší úlohy dle své volby. Ideální pro diferenciaci i samostatnou práci.Obsahcelkem 33 slovních úloh, 11 pro každou obtížnostrozvržení:samokontrolovací kartičky,zadání jako 3 strany PL bez prostoru na řešení,témata:Početní operace s celými číslyDesetinná čísla a zlomkySčítání a odčítání desetinných číselGeometrické konstrukceObvod a obsah čtverce a obdélníkuPřevody jednotek délky, plochy a objemuNásobení a dělení desetinných číselSlovní úlohyPočetní operace s úhlyNásobky a děliteleKonstrukce trojúhelníku a souměrnostZpůsob práceÚlohy jsou jednoduché, “zahřívací” a k nastartování myšlení na začátku školního roku.Lze využít pro jednotlivce, nebo dvojiciPopis práce s materiálem „Opakujeme učivo v 7. ročníku“Tento materiál je vytvořen ve formě pracovních listů a kartiček ,které jsou očíslované a rozdělené do tří obtížnostních variant:Varianta a) – nejjednodušší úlohyVarianta b) – středně obtížné úlohyVarianta c) – nejtěžší úlohyPostup práce:Příprava kartiček:Kartičky namnožte tak, aby bylo možné na každou lavici umístit jedno konkrétní číslo ve všech třech obtížnostech (a, b, c). Pro lepší přehlednost jsem každou obtížnost vytvořila jinou barvou.Každá lavice tedy dostane sadu kartiček s určitým číslem (např. 1a, 1b, 1c).Začátek aktivity:Žáci začínají řešit úlohy na kartičce, která je aktuálně na jejich lavici.Po vyřešení úlohy se přesunou k jiné lavici, kde vyberou a řeší jinou kartičku dle své volby obtížnosti.Volba obtížnosti:Žáci mohou volit obtížnost úloh podle své schopnosti a rozhodnutí.Nemusí řešit úlohy v konkrétním pořadí, jelikož jednotlivé úlohy na sebe nenavazují.Časový limit:Žáci nejsou časově omezeni. Mohou se soustředit na každou úlohu tak dlouho, jak potřebují.Práce s pracovními listy:Pokud se u určité lavice shromáždí více žáků a nejsou k dispozici kartičky, mohou se uchýlit k volným lavicím, kde najdou celé pracovní listy. Na těchto listech mohou řešit chybějící úlohy, aniž by museli čekat.Geometrické úlohy:Geometrické úlohy jsou považovány za nejnáročnější. Doporučuji, abyste se mezi žáky pohybovali a pomáhali jim zvládat tyto úlohy.  
UUCZ-628458
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>Ostatní>7.
60.00