Sada kartiček, nebo PL k zopakování klíčových témat 7. ročníku rozdělená dle obtížnosti: a) snadné, b) střední, c) náročné. Žáci volně přechází mezi lavicemi, řeší úlohy dle své volby. Ideální pro diferenciaci i samostatnou práci.
Obsah
- celkem 33 slovních úloh, 11 pro každou obtížnost
- rozvržení:
- samokontrolovací kartičky,
- zadání jako 3 strany PL bez prostoru na řešení,
- témata:
- Početní operace s celými čísly
- Desetinná čísla a zlomky
- Sčítání a odčítání desetinných čísel
- Geometrické konstrukce
- Obvod a obsah čtverce a obdélníku
- Převody jednotek délky, plochy a objemu
- Násobení a dělení desetinných čísel
- Slovní úlohy
- Početní operace s úhly
- Násobky a dělitele
- Konstrukce trojúhelníku a souměrnost
Způsob práce
- Úlohy jsou jednoduché, “zahřívací” a k nastartování myšlení na začátku školního roku.
- Lze využít pro jednotlivce, nebo dvojici
Popis práce s materiálem „Opakujeme učivo v 7. ročníku“
Tento materiál je vytvořen ve formě pracovních listů a kartiček ,které jsou očíslované a rozdělené do tří obtížnostních variant:
- Varianta a) – nejjednodušší úlohy
- Varianta b) – středně obtížné úlohy
- Varianta c) – nejtěžší úlohy
Postup práce:
- Příprava kartiček:
- Kartičky namnožte tak, aby bylo možné na každou lavici umístit jedno konkrétní číslo ve všech třech obtížnostech (a, b, c). Pro lepší přehlednost jsem každou obtížnost vytvořila jinou barvou.
- Každá lavice tedy dostane sadu kartiček s určitým číslem (např. 1a, 1b, 1c).
- Začátek aktivity:
- Žáci začínají řešit úlohy na kartičce, která je aktuálně na jejich lavici.
- Po vyřešení úlohy se přesunou k jiné lavici, kde vyberou a řeší jinou kartičku dle své volby obtížnosti.
- Volba obtížnosti:
- Žáci mohou volit obtížnost úloh podle své schopnosti a rozhodnutí.
- Nemusí řešit úlohy v konkrétním pořadí, jelikož jednotlivé úlohy na sebe nenavazují.
- Žáci mohou volit obtížnost úloh podle své schopnosti a rozhodnutí.
- Časový limit:
- Žáci nejsou časově omezeni. Mohou se soustředit na každou úlohu tak dlouho, jak potřebují.
- Práce s pracovními listy:
- Pokud se u určité lavice shromáždí více žáků a nejsou k dispozici kartičky, mohou se uchýlit k volným lavicím, kde najdou celé pracovní listy. Na těchto listech mohou řešit chybějící úlohy, aniž by museli čekat.
- Geometrické úlohy:
- Geometrické úlohy jsou považovány za nejnáročnější. Doporučuji, abyste se mezi žáky pohybovali a pomáhali jim zvládat tyto úlohy.