Sčítání a odčítání celých čísel - úvod (bez minus před závorkou)

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7., 8.
Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 9.84 MB
Prodávající:
Nahráno: 21. 9. 2022
Upraveno: 21. 9. 2022
Cena:
45 Kč vč. DPH

Začínáte se zavedením číselného oboru celých čísel? Dříve než žáci začnou počítat zpaměti chcete s nimi spočítat úlohy ve kterých pracují s teploměry a číselnou osou? Pak je toto materiál pro Vás! Na konci se nacházejí 2 cvičení, ve kterých žáci mohou či nemusí použít pomůcku teploměru nebo číselné osy.

Cíl

  • Žák sčítá/odčítá na teploměru v oboru přirozených čísel,
  • znázorňuje teplotní hodnoty na teploměru v oboru celých čísel - dokresluje rtuť teploměru dle daných teplot a teploty dále vzestupně seřazuje,
  • žák zjišťuje hodnotu jednoho dílku teploměru a zakresluje hodnoty,
  • sčítá a odčítá v oboru celých čísel s využitím teploměru a číselné osy,
  • žák doplňuje chybějící hodnoty na číselné ose, nejnižší doplněné hodnoty z celého cvičení vybere a vzestupně seřadí,
  • doplňuje chybějící čísla z oboru celých čísel, aby platila rovnost,

 

  • žák zvládne počítat v oboru celých čísel (zpaměti, nebo s pomůckou číselné osy/teploměru),
  • žák zvládne znázornit záporná čísla na číselné ose/teploměru a vzestupně je seřadit.

Obsah

  • 8 úloh, 2 typy rozvržení:
    • každá úloha nakopírovaná na samostatném listu,
    • všech 9 úloh jako čtyř stránkový PL list,
  • neobsahuje mínus před závorkou!
  • Celkem 6 úloh v prostředí teploměru nebo číselné osy,
  • učitelské řešení,
  • kopírovatelné teploměry s rozsahem (-35;35),
  • kopírovatelné číselné osy s rozsahem (-10;10).

Způsob práce:

  • Materiál se skládá z kopírovatelných listů, kde můžete namnožit jednotlivé úlohy, které se Vám do výuky hodí, nebo jako čtyř stránkový pracovní list.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

258807
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické sčítání a odčítání desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou
35.00 Kč
277581
Matematika
1., 2.
Ostatní
Čísla a příklady na malou sčítání a odčítání do 20. Rozstříhejte, utvořte hromádku pro dva hráče, odstartujte a žák s
25.00 Kč
200411
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíl žák samostatně sčítá a odčítá zlomky s různými jmenovateli, výsledek převádí na základní tvar. Obsah celkem 57
30.00 Kč
237009
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Pomůcky hrací
27.00 Kč
Sčítání a odčítání celých čísel - úvod (bez minus před závorkou) Sčítání a odčítání celých čísel - úvod (bez minus před závorkou)
Začínáte se zavedením číselného oboru celých čísel? Dříve než žáci začnou počítat zpaměti chcete s nimi spočítat úlohy ve kterých pracují s teploměry a číselnou osou? Pak je toto materiál pro Vás! Na konci se nacházejí 2 cvičení, ve kterých žáci mohou či nemusí použít pomůcku teploměru nebo číselné osy. Cíl Žák sčítá/odčítá na teploměru v oboru přirozených čísel, znázorňuje teplotní hodnoty na teploměru v oboru celých čísel - dokresluje rtuť teploměru dle daných teplot a teploty dále vzestupně seřazuje, žák zjišťuje hodnotu jednoho dílku teploměru a zakresluje hodnoty, sčítá a odčítá v oboru celých čísel s využitím teploměru a číselné osy, žák doplňuje chybějící hodnoty na číselné ose, nejnižší doplněné hodnoty z celého cvičení vybere a vzestupně seřadí, doplňuje chybějící čísla z oboru celých čísel, aby platila rovnost,   žák zvládne počítat v oboru celých čísel (zpaměti, nebo s pomůckou číselné osy/teploměru), žák zvládne znázornit záporná čísla na číselné ose/teploměru a vzestupně je seřadit. Obsah 8 úloh, 2 typy rozvržení: každá úloha nakopírovaná na samostatném listu, všech 9 úloh jako čtyř stránkový PL list, neobsahuje mínus před závorkou! Celkem 6 úloh v prostředí teploměru nebo číselné osy, učitelské řešení, kopírovatelné teploměry s rozsahem (-35;35), kopírovatelné číselné osy s rozsahem (-10;10). Způsob práce: Materiál se skládá z kopírovatelných listů, kde můžete namnožit jednotlivé úlohy, které se Vám do výuky hodí, nebo jako čtyř stránkový pracovní list.
UUCZ-183635
Matematika>Pracovní listy>5.>6.>7.>8.
45.00