Začínáte se zavedením číselného oboru celých čísel? Dříve než žáci začnou počítat zpaměti chcete s nimi spočítat úlohy ve kterých pracují s teploměry a číselnou osou? Pak je toto materiál pro Vás! Na konci se nacházejí 2 cvičení, ve kterých žáci mohou či nemusí použít pomůcku teploměru nebo číselné osy.
Cíl
- Žák sčítá/odčítá na teploměru v oboru přirozených čísel,
- znázorňuje teplotní hodnoty na teploměru v oboru celých čísel - dokresluje rtuť teploměru dle daných teplot a teploty dále vzestupně seřazuje,
- žák zjišťuje hodnotu jednoho dílku teploměru a zakresluje hodnoty,
- sčítá a odčítá v oboru celých čísel s využitím teploměru a číselné osy,
- žák doplňuje chybějící hodnoty na číselné ose, nejnižší doplněné hodnoty z celého cvičení vybere a vzestupně seřadí,
- doplňuje chybějící čísla z oboru celých čísel, aby platila rovnost,
- žák zvládne počítat v oboru celých čísel (zpaměti, nebo s pomůckou číselné osy/teploměru),
- žák zvládne znázornit záporná čísla na číselné ose/teploměru a vzestupně je seřadit.
Obsah
- 8 úloh, 2 typy rozvržení:
- každá úloha nakopírovaná na samostatném listu,
- všech 9 úloh jako čtyř stránkový PL list,
- neobsahuje mínus před závorkou!
- Celkem 6 úloh v prostředí teploměru nebo číselné osy,
- učitelské řešení,
- kopírovatelné teploměry s rozsahem (-35;35),
- kopírovatelné číselné osy s rozsahem (-10;10).
Způsob práce:
- Materiál se skládá z kopírovatelných listů, kde můžete namnožit jednotlivé úlohy, které se Vám do výuky hodí, nebo jako čtyř stránkový pracovní list.