Pořadí početních operací - celá čísla

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 1.3 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 11. 2025
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
Sdílet:

Tři obtížnosti příkladů v oboru celých čísel, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem druhého příkladu. Takto žáci rychle zjistí, zda se dopočítali správného výsledku (najdou/nenajdou) další příklad s tímto číslem.

Obsah

  • celkem 70 příkladů, které na sebe jako had navazují.
  • 1. obtížnost: 14 + 14 příkladů, příklady typu: (−3-9)−3⋅2
  • 2. obtížnost: 15 + 14 příkladů, příklady typu:[-12−(3⋅2)]-(5+1)⋅(-3)
  • 3. obtížnost: 13 příkladů, příklady typu: 6−{−(−5+2):(3 − 6)+[4+(−2)] ⋅2}

Způsob práce

  • Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.
  • Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.
  • Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.
  • Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.
  • Zadání v jednom sloupci může svádět žáky k řešení postupně shora dolů, čímž se vytrácí smysl automatické kontroly navazujících úloh. Proto doporučuji zadání rozkopírovat a nechat žáky, aby úlohy řešili do sešitu.
  • Při vyšších úrovních obtížnosti, kde se objevují složitější výpočty, je počítání do sešitu obzvlášť důležité, žáci mají více prostoru pro přehledné zápisy a mohou každou úlohu řešit přehledněji, ideálně tak, že za každým „rovná se“ začnou nový řádek.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

186502
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obohaťte výpočty malé násobilky složením ornamentu. Žáci se hned mohou ujistit, že počítali správně - najdou výsledek v
29.00 Kč
-20 % 29 Kč
23,2 Kč
613595
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál vhodný pro samostatnou práci třeba i s kalkulačkou! Učí orientaci v tabulkách a dosazování do vzorců. Žáci
55.00 Kč
-20 % 55 Kč
44 Kč
643040
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Vytiskněte jako pracovní listy s prostorem pro řešení nebo na jednu stranu! 33 úloh na procvičení Pythagorovy věty v
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
576066
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál navazuje na PL: https://1url.cz/O1MpN Obsah: 36 karet s úkoly ve formě zlomků, větších i menších než 1, 36
39.00 Kč
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
Pořadí početních operací - celá čísla Pořadí početních operací - celá čísla
Tři obtížnosti příkladů v oboru celých čísel, kdy výsledek jednoho je počátečním číslem druhého příkladu. Takto žáci rychle zjistí, zda se dopočítali správného výsledku (najdou/nenajdou) další příklad s tímto číslem.Obsahcelkem 70 příkladů, které na sebe jako had navazují.1. obtížnost: 14 + 14 příkladů, příklady typu: (−3-9)−3⋅22. obtížnost: 15 + 14 příkladů, příklady typu:[-12−(3⋅2)]-(5+1)⋅(-3)3. obtížnost: 13 příkladů, příklady typu: 6−{−(−5+2):(3 − 6)+[4+(−2)] ⋅2}Způsob práceDoporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.Zadání v jednom sloupci může svádět žáky k řešení postupně shora dolů, čímž se vytrácí smysl automatické kontroly navazujících úloh. Proto doporučuji zadání rozkopírovat a nechat žáky, aby úlohy řešili do sešitu.Při vyšších úrovních obtížnosti, kde se objevují složitější výpočty, je počítání do sešitu obzvlášť důležité, žáci mají více prostoru pro přehledné zápisy a mohou každou úlohu řešit přehledněji, ideálně tak, že za každým „rovná se“ začnou nový řádek. 
UUCZ-884299
Matematika>Pracovní listy>6.>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00