Pořadí početních operací - číselný had - závorky - přirozená čísla

Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
7
Velikost: 1.3 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 5. 2025
Sdílet:

Obsah

  • celkem 60 příkladů v oboru přirozených čísel, které na sebe jako had navazují.
  • 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 =
  • 2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=
  • 3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=

Způsob práce

  • Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.
  • Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.
  • Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.
  • Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.
  • K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

494140
Matematika - geometrie
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
309688
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
29.00 Kč
161965
Matematika
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Reálný případ. Žáci mají k dispozici opravdové recepty s gramáží surovin, jen jsem je převedla na kilogramy. Ceny
40.00 Kč
171385
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Co by žáky motivovalo počítat charakteristiky polohy statistického souboru (medián, průměr, kvartily)? Krabicový graf
45.00 Kč
Pořadí početních operací - číselný had - závorky - přirozená čísla Pořadí početních operací - číselný had - závorky - přirozená čísla
Obsahcelkem 60 příkladů v oboru přirozených čísel, které na sebe jako had navazují.1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 =2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=Způsob práceDoporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.
UUCZ-156882
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.
38.00