Pořadí početních operací - číselný had - závorky - přirozená čísla

Ročník:
5., 6., 7.
Počet stran:
9
Velikost: 1.36 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 5. 2025
Sdílet:

Obsah

  • celkem 60 příkladů v oboru přirozených čísel, které na sebe jako had navazují.
  • 1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 =
  • 2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=
  • 3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=

Způsob práce

  • Doporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.
  • Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.
  • Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.
  • Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.
  • K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

692204
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Samokontrolovací karty zaměřené na všechny početní operace s desetinnými čísly. Umožněte žákům procvičovat učivo různých
39.00 Kč
309688
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
29.00 Kč
330854
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Obsah 4 pracovní listy (2 bez přechodu, 2 s přechodem) 22 vah, kde žák doplňuje chybějící číslo, aby vznikla rovnost, 10
30.00 Kč
657351
Matematika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Běhací diktát
Samokontrolovací karty. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností. Věřím, že karty podpoří spolupráci a
39.00 Kč
Pořadí početních operací - číselný had - závorky - přirozená čísla Pořadí početních operací - číselný had - závorky - přirozená čísla
Obsahcelkem 60 příkladů v oboru přirozených čísel, které na sebe jako had navazují.1. obtížnost: 12 + 12 příkladů, příklady typu: (8 + 2) · 2 - 10 =2. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 4· (48:8)-3·4-(7+4)=3. obtížnost: 9 + 9 příkladů, příklady typu: 8−12:[2·(6-3)]+2·(2+1)=Způsob práceDoporučuji žákům předem říci, kterým příkladem mají začít - snadněji se pak učiteli hledá chyba, protože jako učitel vím, jak na sebe příklady navazují.Principem je, že po spočítání jednoho příkladu je jeho výsledek začátkem druhého. Např. vyjde-li mi u 10 - 5 : 5 + 2 = 11; vím, že následující příklad musí začínat číslem 11, tedy pokračuji úlohou na začátku s číslem 11, tedy: (11 - 2) : 3 + 5 = ... atd.Žáci pracují samostatně, dle vlastního tempa a mají okamžitou kontrolu. Pokud nenajdou navazující příklad = někde udělali chybu. Někdo spočítá vše, někdo jen polovinu.Cvičení končí zacyklením příkladů, když žák začne opětovně procházet ve stejném pořadí zadané úlohy.K dispozici nabízím rozložení příkladů ve dvou sloupečcích = zadání, kde příklady řeší "jako hada" do sešitu. Nebo jako sloupeček, kde výpočty provádí přímo do vytisknutého zadání. Zadání v jednom sloupečku svádí žáky k řešení od shora dolů, kde se ztrácí smysl automatické kontroly v podobě navazování úloh, proto doporučuji namnožit dvousloupečkové zadání a nechat žáky počítat do sešitů. U dalších úrovní jsou komplikovanější příklady, proto je žádoucí počítat do sešitu.
UUCZ-156882
Matematika>Matematika - geometrie>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.
38.00