Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
22
Velikost: 35.29 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 5. 2023
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
  • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
  • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • 2 plánky± po desítkách, 20 a 36 příkladů,
  • 2 plánky ± celé desítky a jednotky, 30 a 30 příkladů,
  • 2 plánky ± dvojciferné a jednotky bez přechodu přes desítku, 38 a 36 příkladů,
  • 2 plánky ± dvojciferné a jednotky s přechodem přes desítku, 30 a 38 příkladů,
  • 2 plánky ±dvě dvojciferná bez přechodu přes desítku, 20 a 30 příkladů,
  • 1 plánek ± dvě různá dvojciferná čísla s přechodem přes desítku, 36 příkladů.

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

159919
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Procvičení početních operaci v prostředí britských liber a nákupu. Dále aktivity v prostředí součtových pyramid
55.00 Kč
236420
Nezařazené k předmětu
Ostatní
Zdarma několik tipů jak studentům pomoci zmírnit stres ze zkoušek. Když se mi student se stresem svěří, nabídnu mu
0.00 Kč
277994
Matematika
5., 6., 7.
Kolíčkování
Nabízím komplexní materiál na zavedení desetinných čísel v prostředí peněz (eur). Žáci budují představu o rozdílu
129.00 Kč
269670
Matematika
2., 3.
Ostatní
Čísla a příklady sčítání, odčítání do 100. Rozstříhejte, utvořte hromádku pro dva hráče, odstartujte a žák s větším
32.00 Kč
Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, 2 plánky± po desítkách, 20 a 36 příkladů, 2 plánky ± celé desítky a jednotky, 30 a 30 příkladů, 2 plánky ± dvojciferné a jednotky bez přechodu přes desítku, 38 a 36 příkladů, 2 plánky ± dvojciferné a jednotky s přechodem přes desítku, 30 a 38 příkladů, 2 plánky ±dvě dvojciferná bez přechodu přes desítku, 20 a 30 příkladů, 1 plánek ± dvě různá dvojciferná čísla s přechodem přes desítku, 36 příkladů. Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.  
UUCZ-315224
Matematika>Didaktické hry>2.>3.
53.00