Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
22
Velikost: 35.29 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 5. 2023
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
  • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
  • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • 2 plánky± po desítkách, 20 a 36 příkladů,
  • 2 plánky ± celé desítky a jednotky, 30 a 30 příkladů,
  • 2 plánky ± dvojciferné a jednotky bez přechodu přes desítku, 38 a 36 příkladů,
  • 2 plánky ± dvojciferné a jednotky s přechodem přes desítku, 30 a 38 příkladů,
  • 2 plánky ±dvě dvojciferná bez přechodu přes desítku, 20 a 30 příkladů,
  • 1 plánek ± dvě různá dvojciferná čísla s přechodem přes desítku, 36 příkladů.

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

739405
Matematika
Ostatní
Samokontrolovací karty zaměřené na řešení úloh s komplexními čísly. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností
39.00 Kč
451558
Matematika
Pracovní listy
Žáci uskupují údaje dohromady, které vyjadřují totéž např.: sin60° = sin120°= sinπ/3 = sin2π/3 a odpovídající jednotkové
43.00 Kč
187765
Matematika
3., 4.
Pracovní listy
Ozvláštněte písemné sčítání a odčítání vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu získají
25.00 Kč
319210
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny
35.00 Kč
Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, 2 plánky± po desítkách, 20 a 36 příkladů, 2 plánky ± celé desítky a jednotky, 30 a 30 příkladů, 2 plánky ± dvojciferné a jednotky bez přechodu přes desítku, 38 a 36 příkladů, 2 plánky ± dvojciferné a jednotky s přechodem přes desítku, 30 a 38 příkladů, 2 plánky ±dvě dvojciferná bez přechodu přes desítku, 20 a 30 příkladů, 1 plánek ± dvě různá dvojciferná čísla s přechodem přes desítku, 36 příkladů. Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.  
UUCZ-315224
Matematika>Didaktické hry>2.>3.
53.00