Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
22
Velikost: 35.29 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 5. 2023
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
  • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
  • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • 2 plánky± po desítkách, 20 a 36 příkladů,
  • 2 plánky ± celé desítky a jednotky, 30 a 30 příkladů,
  • 2 plánky ± dvojciferné a jednotky bez přechodu přes desítku, 38 a 36 příkladů,
  • 2 plánky ± dvojciferné a jednotky s přechodem přes desítku, 30 a 38 příkladů,
  • 2 plánky ±dvě dvojciferná bez přechodu přes desítku, 20 a 30 příkladů,
  • 1 plánek ± dvě různá dvojciferná čísla s přechodem přes desítku, 36 příkladů.

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

216953
Matematika
1., 2.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 5 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend. Další
29.00 Kč
613595
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál vhodný pro samostatnou práci třeba i s kalkulačkou! Učí orientaci v tabulkách a dosazování do vzorců. Žáci
55.00 Kč
404293
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných
39.00 Kč
249642
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Žáci vyplňují křížovku s zadáním pro zápis čísel v desítkové soustavě. Obsah 4 křížovky k procvičení, 2 křížovky, jako
25.00 Kč
Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky Sčítání a odčítání do 100 - gradované - hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, 2 plánky± po desítkách, 20 a 36 příkladů, 2 plánky ± celé desítky a jednotky, 30 a 30 příkladů, 2 plánky ± dvojciferné a jednotky bez přechodu přes desítku, 38 a 36 příkladů, 2 plánky ± dvojciferné a jednotky s přechodem přes desítku, 30 a 38 příkladů, 2 plánky ±dvě dvojciferná bez přechodu přes desítku, 20 a 30 příkladů, 1 plánek ± dvě různá dvojciferná čísla s přechodem přes desítku, 36 příkladů. Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.  
UUCZ-315224
Matematika>Didaktické hry>2.>3.
53.00