Sčítání a odčítání celých čísel - gradované - hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 19.42 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2023
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
    • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
    • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • lehčí příklady typu: -5-7; -5+10; +8-10,
    • 21 políček s příklady,
    • 29 políček s příklady,
  • těžší příklady typu: -(+9)-8; -3-(+3); -(-2+7),
    • 36 políček s příklady,
    • 38 políček s příklady,
  • těžší a vyšší čísla, od příklady typu: -(+24)-(8); +(-18)-(+19); -(-17)-(-17),
    • 30 políček s příklady,
    • 38 políček s příklady,

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

187763
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Ozvláštněte procvičování početních operací vpisováním výsledků do tabulky, kde se výsledky kříží a žáci díky tomu
25.00 Kč
157349
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Pro žáky, kteří mají zvládnuté učivo procent. Vhodné pro žáky 8. ročníku až po žáky střední školy. Aktivita na
40.00 Kč
309688
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
29.00 Kč
242588
Matematika
1., 2.
Bingo
BINGO! Zpestřete žákům opakování učiva ± do 20 formou třídní/skupinové či hry ve dvojici. Mnoho způsobů využití - návrhy
35.00 Kč
Sčítání a odčítání celých čísel - gradované - hadi a žebříky Sčítání a odčítání celých čísel - gradované - hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, lehčí příklady typu: -5-7; -5+10; +8-10, 21 políček s příklady, 29 políček s příklady, těžší příklady typu: -(+9)-8; -3-(+3); -(-2+7), 36 políček s příklady, 38 políček s příklady, těžší a vyšší čísla, od příklady typu: -(+24)-(8); +(-18)-(+19); -(-17)-(-17), 30 políček s příklady, 38 políček s příklady, Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.  
UUCZ-307219
Matematika>Ostatní>5.>6.>7.
34.00