Sčítání a odčítání celých čísel - gradované - hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
12
Velikost: 19.42 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2023
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
    • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
    • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • lehčí příklady typu: -5-7; -5+10; +8-10,
    • 21 políček s příklady,
    • 29 políček s příklady,
  • těžší příklady typu: -(+9)-8; -3-(+3); -(-2+7),
    • 36 políček s příklady,
    • 38 políček s příklady,
  • těžší a vyšší čísla, od příklady typu: -(+24)-(8); +(-18)-(+19); -(-17)-(-17),
    • 30 políček s příklady,
    • 38 políček s příklady,

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

586812
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel s větším počtem znamének a
30.00 Kč
156883
Matematika
7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah 1.PL 8 položek nákupního seznamu, žák se rozhoduje mezi 2 slevami, která je pro něj výhodnější. 2. PL pokud žák
25.00 Kč
429436
Matematika
9., SŠ
Ostatní
Důvodů proč plánovat je na internetu hromada. Materiál obsahuje plánovací kalendář, tabulku pokroku a povzbuzující
0.00 Kč
430009
Matematika
4., 5., 6., 7.
Ostatní
Zvládají žáci velkou násobilku? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící
30.00 Kč
Sčítání a odčítání celých čísel - gradované - hadi a žebříky Sčítání a odčítání celých čísel - gradované - hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, lehčí příklady typu: -5-7; -5+10; +8-10, 21 políček s příklady, 29 políček s příklady, těžší příklady typu: -(+9)-8; -3-(+3); -(-2+7), 36 políček s příklady, 38 políček s příklady, těžší a vyšší čísla, od příklady typu: -(+24)-(8); +(-18)-(+19); -(-17)-(-17), 30 políček s příklady, 38 políček s příklady, Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.  
UUCZ-307219
Matematika>Ostatní>5.>6.>7.
34.00