Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.
Co materiál obsahuje
- 3 herní plány
- 1.plán: součet a rozdíl zlomků s jednociferným jmenovatelem,
- 2. plán: součet a rozdíl zlomku s jednociferným a dvouciferným jmenovatelem,
- 3. plán: součet a rozdíl dvou zlomků s dvouciferným jmenovatelem.
Pomůcky:
- kostka,
- figurky
Možný způsob jak s materiálem pracovat:
- nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
- Průběh hry:
- Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
- Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
- Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
- Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
- Pokud se figurka zastaví na poli konce žebříku/hada automaticky se posune na začátek hada/žebříku.
- Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. (nebo o Vámi určený počet polí). V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
- Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne pole CÍL.







