Sčítání a odčítání zlomků- hadi a žebříky

Předmět:
Ročník:
6., 7., 8.
Počet stran:
6
Velikost: 11.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 11. 2025
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.

Co materiál obsahuje

  • 3 herní plány
    • 1.plán: součet a rozdíl zlomků s jednociferným jmenovatelem,
    • 2. plán: součet a rozdíl zlomku s jednociferným a dvouciferným jmenovatelem,
    • 3. plán: součet a rozdíl dvou zlomků s dvouciferným jmenovatelem.

Pomůcky:

  • kostka,
  • figurky

 

Možný způsob jak s materiálem pracovat:

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.
  • Průběh hry:
  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli konce žebříku/hada automaticky se posune na začátek hada/žebříku.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. (nebo o Vámi určený počet polí). V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne pole CÍL.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

222658
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Jeden list A4 obsahuje 6 "řádků" čtyř různých způsobů zadání. Na každý den jeden + třeba jako počítání na víkend. Jeden
27.00 Kč
338315
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Obsah 5 typů rébusů, ke každému 8 zadání + velký SPECIÁL, ke každému strana A4 s pravidly řešení a několik vyřešených
0.00 Kč
861414
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Násobilka s kontrolou! Materiál obsahuje 54 příkladů, ve kterých se správné výsledky kříží v tabulce, procvičování i
35.00 Kč
289388
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Sčítání a odčítání přirozených čísel (trojciferné a jednotky) pomocí vah. Žák spočítá jednu stranu váhy a doplňuje
30.00 Kč
Sčítání a odčítání zlomků- hadi a žebříky Sčítání a odčítání zlomků- hadi a žebříky
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.Co materiál obsahuje3 herní plány1.plán: součet a rozdíl zlomků s jednociferným jmenovatelem,2. plán: součet a rozdíl zlomku s jednociferným a dvouciferným jmenovatelem,3. plán: součet a rozdíl dvou zlomků s dvouciferným jmenovatelem.Pomůcky:kostka,figurky Možný způsob jak s materiálem pracovat:nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.Průběh hry:Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.Pokud se figurka zastaví na poli konce žebříku/hada automaticky se posune na začátek hada/žebříku.Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. (nebo o Vámi určený počet polí). V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne pole CÍL. 
UUCZ-1035218
Matematika>Didaktické hry>Ostatní>6.>7.>8.
35.00