Malá násobilka - hadi a žebříky - desková hra

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 14.03 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 1. 2024
Sdílet:

Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé. 

Pomůcky:

  • hrací kostka,
  • libovolný malý předmět jako figurka,
  • ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete,

Obsah

  • každé zadání:
    • barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé
    • plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání,
  • násobilka od čísla 1 do 5:
    • 21 políček s příklady,
    • 29 políček s příklady,
  • násobilka od čísla 1 do 10:
    • 36 políček s příklady,
    • 38 políček s příklady,

Způsoby práce

  • nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet.

Průběh hry:

  • Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí.
  • Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko.
  • Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu".
  • Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu.
  • Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem.
  • Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou.
  • Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL.
  • Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.

 

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

394641
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah tabulka násobilky od čísla 11 do čísla 29, vynechané číslo 20, 5 blu dišť rozměry: 3x3 (9 příkladů v každém
25.00 Kč
319210
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Žáci hledají čtyři kartičky se stejným výsledkem a dávají je do skupiny. Sčítání a odčítání úhlů, PL s příklady zaměřeny
35.00 Kč
586719
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel. Obsah 32 na sebe navazujících karet
30.00 Kč
190877
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Zpestřete žákům mechanické násobení desetinných čísel složením ornamentu z výsledků. Žáci se hned mohou ujistit, že
25.00 Kč
Malá násobilka - hadi a žebříky - desková hra Malá násobilka - hadi a žebříky - desková hra
Žáci mezi sebou soutěží. Pro postup po hracím poli je potřeba správných výpočtů. Ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení. Možný tisk v odstínech šedé.  Pomůcky: hrací kostka, libovolný malý předmět jako figurka, ideálně pokud zalaminujete a v budoucnu znova použijete, Obsah každé zadání: barevný plánek s příklady - lze tisknout v odstínech šedé plánek s řešením bez barevného pozadí, aby se odlišil od zadání, násobilka od čísla 1 do 5: 21 políček s příklady, 29 políček s příklady, násobilka od čísla 1 do 10: 36 políček s příklady, 38 políček s příklady, Způsoby práce nakopírujte zadání (plánky s příklady), pokud chcete můžete v menší verzi vytisknout plánek s řešením. Nedoporučuji tisk řešení na druhou stranu, žáci by pak během hry museli papír obracet. Průběh hry: Pro 2 a více hráčů, každý má 1 figurku umístěnou na políčku START. Hráči určí hráče, který začne. První hráč hodí a posune se svoji figurku o příslušný počet polí. Pokud hráč správně příklad spočítá, v příštím kole pokračuje v posunu dál. Odpoví-li špatně vrací se zpět na původní políčko. Směr je naznačen čísly na políčkách. Barevná pole označují akci "skluzu". Pokud se figurka zastaví na poli s horním koncem žebříku/hada, který obsahuje příklad, musí příklad správně vypočítat, aby se v dalším kole po něm mohl sklouznout a tím si zkrátit cestu. Pokud se figurka zastaví na poli bez příkladu automaticky se posune na začátek hada/žebříku s příkladem. Libovolné: vstoupí‑li hráč na pole obsazené soupeřovou figurkou, vyhodí ji — soupeřova figurka se musí vrátit na pole č. 1. V případě, že padne šestka, hráč provede svůj tah o 6 polí, spočítá příklad, pokud ho vypočítá správně, hází ještě jednou. Vyhrává ten z hráčů, který jako první dosáhne přesným hodem pole CÍL. Libovolné: Hodí-li příliš mnoho, odrazí se zpět. Tak například, pokud se figurka nachází na poli č. 19 z celkových 20 polí a padne čtyřka, vykoná figurka jeden krok dopředu a tři zpět a zakončí svůj tah na poli č. 17.    
UUCZ-306760
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>2.>3.
28.00