Úvodní seznámení žáků s vektory. Nevyžaduje žádné pokročilé vzorce, kromě Pythagorovy věty. Důsledky souměrnosti pro vektory žáci objevují a vyvozují sami na základě konkrétně spočítaných úloh. Aktivita na jedničku: Honba za pokladem.
Obsah
- Žáci určují souřadnice předkreslených vektorů (společně s odhalením osové souměrnosti podle os x a y a vyvození středové souměrnosti),
- Žáci dle instrukcí zakreslují vektory, s pomocí sítě a poté Pythagorovy věty zjišťují jejich délku
- Samostatná práce "Honba za pokladem" – Hledání pokladu na mapě s využitím zadaných vektorů (možná práce na 1 jako aktivita v hodině)
- Volné mříže na Honbu za pokladem, kde žáci vymýšlí cestu pro spolužáka.
- Řešení pro učitele značeno červeně
Způsob využití:
- Nakopírujte jako oboustranný list A4 a namnožte volné mříže pro Honbu za pokladem.
- Věřím, že celý materiál zvládnou žáci jako samostatnou práci a učitel jen prochází a pomáhá.