Potřebujete s žáky procvičit Pythagorovu větu, ale ne formou a= ..., b= .... ? Zde žáci měří, doplňují v mříži a v poslední úloze pracují s délkami v plánku ZOO.
Cíl
- žák vypočítá délku přepony v pravoúhlém trojúhelníku,
- žák vypočítá délku úsečky ve čtvercové síti,
- žák spočítá délku přepony, nebo odvěsny v pravoúhlém trojúhelníku.
Obsah 3 aktivity:
- mapa s vyznačenou trasou, kterou tvoří přepony pravoúhlých trojúhelníku - žák změří délky, zjistí délku trasy na mapě a dle měřítka určí trasu ve skutečnosti,
- čtvercová mříž - žák doplní úsečky na pravoúhlý trojúhelník zjistí z mříže rozměry a dopočítá délku přepony,
- ZOO výlet - žák má k dispozici plánek ZOO v něm vyznačenou cestu. Některé úseky jsou odvěsny, některé přepony, žák zjišťuje délky.
Způsob práce:
- žákům namnožím obrázky mapy, mříží a plánu ZOO a žáci provádí výpočty do sešitu.