KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů (8. ročník)

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 3.61 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 3. 2024
Sdílet:

ROZŠÍŘENÁ VERZE PRO 8. ROČNÍK – Pythagorova věta, kruh

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.

Výukový materiál ke zopakování či upevnění výpočtu obvodu a obsahu rovinných útvarů ve čtvercové síti.

Prvních 20 karet obsahuje pouze útvary složené z jednotlivých „čtverců“, dalších 10 karet obsahuje i „poloviny čtverců“ a „poloviny obdélníku složeného ze čtverců“. Posledních 10 karet obsahuje také kruh a Pythagorovu větu.

Sada obsahuje:

strana 1: pokyny pro učitele

strana 2-9: 40 karet s výsledky (+ řešení)

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-9 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Kontrola je vždy na zadní straně karet.

Jak s materiálem pracovat:

Práce „v lavicích“:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.
  2. Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Běhací aktivity:

  1. Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).
  2. Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu.
  3. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-40, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Zdroj obrázků v materiálu: vlastní (vytvořeno v programu Geogebra).

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

83701
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení převodů jednotek délky. První sada je pouze
31.00 Kč
470904
Matematika
5., 6., 7.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru)
33.00 Kč
79050
Matematika
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou obsahu. Cíl: Zopakování
29.00 Kč
102674
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. V příkladech se
25.00 Kč
KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů (8. ročník) KARTIČKY s řešením – ČTVERCOVÁ SÍŤ – obvod a obsah rovinných útvarů (8. ročník)
ROZŠÍŘENÁ VERZE PRO 8. ROČNÍK – Pythagorova věta, kruhPopis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (obvod či obsah rovinného útvaru). Na druhé straně karty je uvedeno správné řešení.Výukový materiál ke zopakování či upevnění výpočtu obvodu a obsahu rovinných útvarů ve čtvercové síti.Prvních 20 karet obsahuje pouze útvary složené z jednotlivých „čtverců“, dalších 10 karet obsahuje i „poloviny čtverců“ a „poloviny obdélníku složeného ze čtverců“. Posledních 10 karet obsahuje také kruh a Pythagorovu větu.Sada obsahuje:strana 1: pokyny pro učitelestrana 2-9: 40 karet s výsledky (+ řešení)Možnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout (strany 2-9 oboustranně), zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Kontrola je vždy na zadní straně karet.Jak s materiálem pracovat:Práce „v lavicích“:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Žáci vždy vyřeší úlohu (doporučuji mít k dispozici např. sešit + psací potřeby) + případně provedou kontrolu samostatně.Náročnost lze ovlivnit množstvím zadaných karet či konkrétním výběrem karet.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Běhací aktivity:Karty je možné využít ale i tak, že je vytisknete bez řešení, rozmístíte karty po třídě/chodbě a necháte žáky řešit úlohy ve skupinách (skupiny a pravidla, případně role žáků, doporučuji uzpůsobit dané třídě).Doporučuji určit časový limit, po jehož skončení provedete společnou kontrolu a zpětnou vazbu. Karty jsou očíslované. Proto doporučuji před zahájením aktivity nechat žáky na čistý papír zapsat čísla 1-40, ke kterým budou dopisovat jednotlivé výsledky (pro usnadnění společné kontroly).Přínos materiálu:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.Zdroj obrázků v materiálu: vlastní (vytvořeno v programu Geogebra).
UUCZ-470905
Matematika>Matematika - geometrie>Didaktické hry>8.>9.
44.00