TRIMINO - pravidla pro počítání s MOCNINAMI

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
-9 % 30 Kč
27,3 Kč
Sdílet:

Trimino – PRAVIDLA PRO POČÍTÁNÍ S MOCNINAMI

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení pravidel pro počítání s mocninami. První sada neobsahuje záporná čísla a výsledky jsou ve tvaru mocniny, druhá sada obsahuje i záporná čísla a výrazy jsou dopočítané (výsledkem je jedno číslo).

Cíl: Zopakování či upevnění řešení číselných výrazů s mocninami.

Jsou zde použita pravidla mocnina součinu, mocnina podílu, mocnina mocniny, součin mocnin, podíl mocnin (včetně nulté a záporné mocniny).

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

286693
Matematika
2., 3.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na sčítání přirozených čísel do 100 (s přechodem přes 10 i
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
224462
Matematika
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na násobení a dělení v rozsahu malé násobilky
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
136147
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 36 karet na procvičení procenta a procentové části z celku. Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
110050
Matematika
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: V sadě jsou dvě sady na základní početní operace se zápornými čísly. První sada obsahuje pouze celá
32.00 Kč
-9 % 32 Kč
29,12 Kč
TRIMINO - pravidla pro počítání s MOCNINAMI TRIMINO - pravidla pro počítání s MOCNINAMI
Trimino – PRAVIDLA PRO POČÍTÁNÍ S MOCNINAMI Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení pravidel pro počítání s mocninami. První sada neobsahuje záporná čísla a výsledky jsou ve tvaru mocniny, druhá sada obsahuje i záporná čísla a výrazy jsou dopočítané (výsledkem je jedno číslo). Cíl: Zopakování či upevnění řešení číselných výrazů s mocninami. Jsou zde použita pravidla mocnina součinu, mocnina podílu, mocnina mocniny, součin mocnin, podíl mocnin (včetně nulté a záporné mocniny). Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší) strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější) strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada Možnosti použití: Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky. Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-115218
Matematika>Skládačky>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00