ZÁKLADNÍ POČETNÍ OPERACE DO 1000 - sčítání, odčítání, násobení a dělení (slož k karet výsledek))

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 4.85 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 4. 2023
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na sčítání, odčítání, násobení a dělení přirozených čísel do 1000. Vždy k sobě patří 4 karty se shodným výsledkem.

Cíl: Zopakování či upevnění sčítání, odčítání, násobení a dělení přirozených čísel do 1000.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.

TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.

  1. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.
  2. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  3. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Zdroj obrázků: https://pixabay.com/

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

722626
Matematika
7.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet na procvičení násobení zlomků. První sada obsahuje jednodušší příklady
32.00 Kč
897010
Matematika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet s otázkou ohledně zeměpisných zajímavostí. Odpověď na otázku je vždy číselná
37.00 Kč
609360
Matematika
6.
Já mám, kdo má
Výukový materiál obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na sčítání a odčítání desetinných čísel do
27.00 Kč
357940
Matematika
5., 6.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet na procvičení závislostí a vztahů mezi jednotlivými čísly. Na přední straně
26.00 Kč
ZÁKLADNÍ POČETNÍ OPERACE DO 1000 - sčítání, odčítání, násobení a dělení (slož k karet výsledek)) ZÁKLADNÍ POČETNÍ OPERACE DO 1000 - sčítání, odčítání, násobení a dělení (slož k karet výsledek))
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na sčítání, odčítání, násobení a dělení přirozených čísel do 1000. Vždy k sobě patří 4 karty se shodným výsledkem.Cíl: Zopakování či upevnění sčítání, odčítání, násobení a dělení přirozených čísel do 1000.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříháníMožnosti použití:Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.Zdroj obrázků: https://pixabay.com/
UUCZ-299438
Matematika>Skládačky>3.>4.
28.00