Jedná se o výukově–vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů. Materiál obsahuje 9 různých oblastí aktivit a každá z nich se soustředí na rozvoj osobnosti dítěte v různých oblastech.
Materiál můžete využít vcelku jako knihu s obrázky anebo jednotlivé části k přímé výuce s dětmi.
Univerzální sada obrázků pomůže předškolákům a malým školákům orientovat se v tématu Eskymáci a Grónsko.
Hlavní vzdělávací oblast RVP PV:
Dítě a svět
- Cíl: Vytvářet elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách, podporovat děti v poznávání jiných kultur.
Předpokládané vztahy k jiným oblastem RVP PV:
- Dítě a jeho psychika – Cíl: Podpořit u dětí osvojení si nové slovní zásoby.
- Dítě a ten druhý – Cíl: Rozvinout u dětí schopnost spolupracovat s ostatními dětmi.
- Dítě a společnost – Cíl: Rozvinout u dětí dovednost dodržovat pravidla při komunikaci s ostatními.
- Dítě a jeho tělo – Cíl: Rozvinout u dětí pohybové schopností a zdokonalovat jejich dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí.
Předpokládaný výstup:
a) předpokládaný produkt – edukační (obohacená slovní zásoba, naučená básnička), materiální (hotový pracovní list, hotová omalovánka, hotová vlajka)
b) předpokládané kompetence:
- Kompetence k učení – Předpokládám, že dítě bude soustředěně pozorovat, zkoumat, objevovat, všímat si souvislostí, experimentovat a užívat při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů. Komponenta dovednost
- Kompetence k řešení problémů – Předpokládám, že dítě bude rozlišovat řešení, která jsou funkční (vedoucí k cíli), a řešení, která funkční nejsou. Komponenta dovednost
- Kompetence komunikativní – Předpokládám, že dítě bude komunikovat v běžných situacích bez zábran a ostychu s dětmi i s dospělými. Komponenta dovednost
- Sociální a personální kompetence – Předpokládám, že se dítě dokáže ve skupině prosadit, ale i podřídit, že se při společných činnostech bude domlouvat a spolupracovat. Komponenta dovednost
Soubor obsahuje:
- Několik faktů o Eskymácích pro učitele
- Tipy na tematické aktivity
- Autorskou básničku s pohybem
- 13 A5 barevných demonstračních obrázků (ty si zalaminujte a vystřihněte)
- 10 stran omalovánek, každá na A4
- Vlajku Grónska A5 k vybarvení nebo jiné aktivitě
- 6 pracovních listů (na každém je napsán úkol pro děti)
- Hra Třídění ryb podle barev (tisk na barevný papír - podrobnosti a návod najdete v souboru)
- 20 kartiček Kolíčkování (černobílé) - Soubor si vytiskněte a doporučuji ho zalaminovat. Nastříhejte si jednotlivé kartičky. Připravte si kolíčky. U karet s puntíky (počty) mají děti za úkol přidat kolíček k tomu počtu puntíků, který označuje počet předmětů ve velkém obdélníku.