Jedná se o výukově–vzdělávací materiál/brožuru pro MŠ podle RVP PV a je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů.
Hlavní vzdělávací oblast RVP PV:
Dítě a jeho psychika
- Cíl: Posilnit přirozené poznávací city (zvídavost, zájem, radost z objevování apod.).
Předpokládané vztahy k jiným oblastem RVP PV:
- Dítě a jeho tělo – Cíl: Rozvíjet pohybové schopnosti a zdokonalovat dovednosti v oblasti jemné motoriky (koordinace a rozsah pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.).
- Dítě a ten druhý – Cíl: Rozvinout u dětí schopnost spolupracovat s ostatními dětmi.
- Dítě a společnost – Cíl: Rozvinout u dětí dovednost dodržovat pravidla při komunikaci s ostatními.
- Dítě a svět – Cíl: Rozvinout u dětí dovednost orientovat se ve známém prostředí.
Předpokládaný výstup:
a) předpokládaný produkt – edukační (obohacená slovní zásoba), materiální (hotový pracovní list, složené puzzle, hotová omalovánka)
b) předpokládané kompetence:
- Kompetence k učení – Předpokládám, že dítě bude poznávat, že se může mnohému naučit a že se bude radovat z toho, co samo dokázalo a zvládlo. Komponenta zkušenost
- Kompetence k řešení problémů – Předpokládám, že dítě bude postupovat cestou pokusu a omylu, bude zkoušet a experimentovat. Komponenta zkušenost
- Kompetence komunikativní - Předpokládám, že dítě se bude domlouvat gesty i slovy, rozlišovat některé symboly, rozumět jejich významu a funkci. Komponenta dovednost
Soubor obsahuje:
- 4 A4 strany, každá strana na jedno roční období
- 4 strany s obrázky.
Soubor si vytiskněte, pro delší životnost zalaminujte. Obrázky vystřihněte. Děti mají za úkol přiřadit obrázky ke správým ročním obdobím (barevné rámečky obrázků mohou napovědět).