Finanční gramotnost - 26 - Ochrana spotřebitele

Počet stran:
17
Velikost: 4.1 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 2. 2024
Sdílet:

Jak nepřicházet o své peníze? Jaké jsou má základní práva a povinnosti? Jak je možné se bránit, když nastane bezpráví? Základy ochrany spotřebitele, se kterými je dobré se seznámit, ať už kupujete zboží nebo služby či finanční produkty.

Cílem případové studie na úrovni Standardu finanční gramotnosti a vzdělávacích oborů je seznámit mládež se základy ochrany spotřebitele. Jak má vypadat férový obchod při řešení reklamací nebo odstoupení od smlouvy. Studenti se seznámí s obratem obchod mimo kamenné prodejny. Dále jaké máme možnosti, chceme-li odstoupit od úvěrové či pojistné smlouvy. Studenti pochopí, co je třeba znát u obchodu před zaplacením, aby se předcházelo případným těžkostem v budoucnosti. Dozvědí se, jak na reklamace či odstoupení od smlouvy tak, aby proběhly hladce a bez problémů či prostřednictvím trestního oznámení.

Základní otázky k řešení studie:

  • Jak se bránit, když není zboží dle očekávání? Kdy a jak uplatnit reklamaci?
  • Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy, kdy je to možné a kdy ne?
  • Co znamená obchod mimo kamenné prodejny, tzv. obchod na dálku?
  • Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy u úvěrových a pojistných produktů?

NÁKUPEM PŘÍPADOVÉ STUDIE ZÍSKÁTE OBSAH:

  • Odstoupení od smlouvy a reklamace
  • Kdy a jak na chargeback
  • Nekalé praktiky ve finančních produktech a jak se bránit
  • Ochrana spotřebitele u úvěrového produktu
  • Pracovní list - křížovka - ochrana spotřebitele

Případová studie je ukončena krátkým kvízem o 3 otázkách.

Celkový materiál má 17 stran – z toho případová studie 9.

Případová studie je JEDNA KAPITOLA z knihy Finanční zralost v praxi II

V materiálu najdete nejen obsah celé knihy, ale i jak s případovou studií pracovat, až následně je vámi zakoupená kapitola. 

Ukázkovou případovou studii – první kapitolu „01 Rodinný rozpočet“ z knihy Finanční zralost v praxi I. si stáhněte ZDE – je to produkt ZDARMA.

Další produkty od autora Veronika Kalatova

450831
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jak s účty pracovat, jaké poplatky nás mohou překvapit a hlavně, jak jich efektivně využívat z pohledu rodinného
55.00 Kč
479412
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Jak objasnit mládeži elektronické peníze a systém bezhotovostního placení prostřednictvím platebních karet? Jak na
55.00 Kč
450813
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
K čemu slouží krátkodobá rodinná rezerva, proč a jak se má tvořit? V jaké výši by se tato rezerva měla pohybovat a na
55.00 Kč
452258
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Studenti pochopí rozdíly mezi spořicím účtem, dluhopisem a akcií nejen z pohledu případného zisku, ale primárně z
99.00 Kč
Finanční gramotnost - 26 - Ochrana spotřebitele Finanční gramotnost - 26 - Ochrana spotřebitele
Jak nepřicházet o své peníze? Jaké jsou má základní práva a povinnosti? Jak je možné se bránit, když nastane bezpráví? Základy ochrany spotřebitele, se kterými je dobré se seznámit, ať už kupujete zboží nebo služby či finanční produkty. Cílem případové studie na úrovni Standardu finanční gramotnosti a vzdělávacích oborů je seznámit mládež se základy ochrany spotřebitele. Jak má vypadat férový obchod při řešení reklamací nebo odstoupení od smlouvy. Studenti se seznámí s obratem obchod mimo kamenné prodejny. Dále jaké máme možnosti, chceme-li odstoupit od úvěrové či pojistné smlouvy. Studenti pochopí, co je třeba znát u obchodu před zaplacením, aby se předcházelo případným těžkostem v budoucnosti. Dozvědí se, jak na reklamace či odstoupení od smlouvy tak, aby proběhly hladce a bez problémů či prostřednictvím trestního oznámení. Základní otázky k řešení studie: Jak se bránit, když není zboží dle očekávání? Kdy a jak uplatnit reklamaci? Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy, kdy je to možné a kdy ne? Co znamená obchod mimo kamenné prodejny, tzv. obchod na dálku? Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy u úvěrových a pojistných produktů? NÁKUPEM PŘÍPADOVÉ STUDIE ZÍSKÁTE OBSAH: Odstoupení od smlouvy a reklamace Kdy a jak na chargeback Nekalé praktiky ve finančních produktech a jak se bránit Ochrana spotřebitele u úvěrového produktu Pracovní list - křížovka - ochrana spotřebitele Případová studie je ukončena krátkým kvízem o 3 otázkách. Celkový materiál má 17 stran – z toho případová studie 9. Případová studie je JEDNA KAPITOLA z knihy Finanční zralost v praxi II.  V materiálu najdete nejen obsah celé knihy, ale i jak s případovou studií pracovat, až následně je vámi zakoupená kapitola.  Ukázkovou případovou studii – první kapitolu „01 Rodinný rozpočet“ z knihy Finanční zralost v praxi I. si stáhněte ZDE – je to produkt ZDARMA.
UUCZ-463686
Nezařazené k předmětu>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>💰Finanční gramotnost
99.00