Finanční gramotnost - 26 - Ochrana spotřebitele

Počet stran:
17
Velikost: 4.1 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Veronika Kalatova
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 2. 2024
Sdílet:

Jak nepřicházet o své peníze? Jaké jsou má základní práva a povinnosti? Jak je možné se bránit, když nastane bezpráví? Základy ochrany spotřebitele, se kterými je dobré se seznámit, ať už kupujete zboží nebo služby či finanční produkty.

Cílem případové studie na úrovni Standardu finanční gramotnosti a vzdělávacích oborů je seznámit mládež se základy ochrany spotřebitele. Jak má vypadat férový obchod při řešení reklamací nebo odstoupení od smlouvy. Studenti se seznámí s obratem obchod mimo kamenné prodejny. Dále jaké máme možnosti, chceme-li odstoupit od úvěrové či pojistné smlouvy. Studenti pochopí, co je třeba znát u obchodu před zaplacením, aby se předcházelo případným těžkostem v budoucnosti. Dozvědí se, jak na reklamace či odstoupení od smlouvy tak, aby proběhly hladce a bez problémů či prostřednictvím trestního oznámení.

Základní otázky k řešení studie:

  • Jak se bránit, když není zboží dle očekávání? Kdy a jak uplatnit reklamaci?
  • Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy, kdy je to možné a kdy ne?
  • Co znamená obchod mimo kamenné prodejny, tzv. obchod na dálku?
  • Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy u úvěrových a pojistných produktů?

NÁKUPEM PŘÍPADOVÉ STUDIE ZÍSKÁTE OBSAH:

  • Odstoupení od smlouvy a reklamace
  • Kdy a jak na chargeback
  • Nekalé praktiky ve finančních produktech a jak se bránit
  • Ochrana spotřebitele u úvěrového produktu
  • Pracovní list - křížovka - ochrana spotřebitele

Případová studie je ukončena krátkým kvízem o 3 otázkách.

Celkový materiál má 17 stran – z toho případová studie 9.

Případová studie je JEDNA KAPITOLA z knihy Finanční zralost v praxi II

V materiálu najdete nejen obsah celé knihy, ale i jak s případovou studií pracovat, až následně je vámi zakoupená kapitola. 

Ukázkovou případovou studii – první kapitolu „01 Rodinný rozpočet“ z knihy Finanční zralost v praxi I. si stáhněte ZDE – je to produkt ZDARMA.

Další produkty od autora Veronika Kalatova

470208
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Přečetli jste si obchodní podmínky a sazebník, než jste podepsali smlouvu v bance či s externím finančním poradcem? Kdo
55.00 Kč
450831
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jak s účty pracovat, jaké poplatky nás mohou překvapit a hlavně, jak jich efektivně využívat z pohledu rodinného
55.00 Kč
494350
Nezařazené k předmětu
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Naše potřeby a touhy i nátlak sociálních skupin i reklam nás často nutí si koupit novou věc či službu, na kterou nemáme
44.00 Kč
450790
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrý hospodář se musí naučit efektivně finančně plánovat. Je třeba pochopit důležitost času při přípravě plánu a jak
88.00 Kč
Finanční gramotnost - 26 - Ochrana spotřebitele Finanční gramotnost - 26 - Ochrana spotřebitele
Jak nepřicházet o své peníze? Jaké jsou má základní práva a povinnosti? Jak je možné se bránit, když nastane bezpráví? Základy ochrany spotřebitele, se kterými je dobré se seznámit, ať už kupujete zboží nebo služby či finanční produkty. Cílem případové studie na úrovni Standardu finanční gramotnosti a vzdělávacích oborů je seznámit mládež se základy ochrany spotřebitele. Jak má vypadat férový obchod při řešení reklamací nebo odstoupení od smlouvy. Studenti se seznámí s obratem obchod mimo kamenné prodejny. Dále jaké máme možnosti, chceme-li odstoupit od úvěrové či pojistné smlouvy. Studenti pochopí, co je třeba znát u obchodu před zaplacením, aby se předcházelo případným těžkostem v budoucnosti. Dozvědí se, jak na reklamace či odstoupení od smlouvy tak, aby proběhly hladce a bez problémů či prostřednictvím trestního oznámení. Základní otázky k řešení studie: Jak se bránit, když není zboží dle očekávání? Kdy a jak uplatnit reklamaci? Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy, kdy je to možné a kdy ne? Co znamená obchod mimo kamenné prodejny, tzv. obchod na dálku? Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy u úvěrových a pojistných produktů? NÁKUPEM PŘÍPADOVÉ STUDIE ZÍSKÁTE OBSAH: Odstoupení od smlouvy a reklamace Kdy a jak na chargeback Nekalé praktiky ve finančních produktech a jak se bránit Ochrana spotřebitele u úvěrového produktu Pracovní list - křížovka - ochrana spotřebitele Případová studie je ukončena krátkým kvízem o 3 otázkách. Celkový materiál má 17 stran – z toho případová studie 9. Případová studie je JEDNA KAPITOLA z knihy Finanční zralost v praxi II.  V materiálu najdete nejen obsah celé knihy, ale i jak s případovou studií pracovat, až následně je vámi zakoupená kapitola.  Ukázkovou případovou studii – první kapitolu „01 Rodinný rozpočet“ z knihy Finanční zralost v praxi I. si stáhněte ZDE – je to produkt ZDARMA.
UUCZ-463686
Nezařazené k předmětu>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>💰Finanční gramotnost
99.00