Jak nepřicházet o své peníze? Jaké jsou má základní práva a povinnosti? Jak je možné se bránit, když nastane bezpráví? Základy ochrany spotřebitele, se kterými je dobré se seznámit, ať už kupujete zboží nebo služby či finanční produkty.
Cílem případové studie na úrovni Standardu finanční gramotnosti a vzdělávacích oborů je seznámit mládež se základy ochrany spotřebitele. Jak má vypadat férový obchod při řešení reklamací nebo odstoupení od smlouvy. Studenti se seznámí s obratem obchod mimo kamenné prodejny. Dále jaké máme možnosti, chceme-li odstoupit od úvěrové či pojistné smlouvy. Studenti pochopí, co je třeba znát u obchodu před zaplacením, aby se předcházelo případným těžkostem v budoucnosti. Dozvědí se, jak na reklamace či odstoupení od smlouvy tak, aby proběhly hladce a bez problémů či prostřednictvím trestního oznámení.
Základní otázky k řešení studie:
- Jak se bránit, když není zboží dle očekávání? Kdy a jak uplatnit reklamaci?
- Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy, kdy je to možné a kdy ne?
- Co znamená obchod mimo kamenné prodejny, tzv. obchod na dálku?
- Jaké jsou podmínky odstoupení od smlouvy u úvěrových a pojistných produktů?
NÁKUPEM PŘÍPADOVÉ STUDIE ZÍSKÁTE OBSAH:
- Odstoupení od smlouvy a reklamace
- Kdy a jak na chargeback
- Nekalé praktiky ve finančních produktech a jak se bránit
- Ochrana spotřebitele u úvěrového produktu
- Pracovní list - křížovka - ochrana spotřebitele
Případová studie je ukončena krátkým kvízem o 3 otázkách.
Celkový materiál má 17 stran – z toho případová studie 9.
Případová studie je JEDNA KAPITOLA z knihy Finanční zralost v praxi II.
V materiálu najdete nejen obsah celé knihy, ale i jak s případovou studií pracovat, až následně je vámi zakoupená kapitola.
Ukázkovou případovou studii – první kapitolu „01 Rodinný rozpočet“ z knihy Finanční zralost v praxi I. si stáhněte ZDE – je to produkt ZDARMA.