Pdf soubor KDYŽ MRÁZ BARVÍ UŠI – tematická PŘÍPRAVA na téma ZIMA A MRÁZ KOLEM NÁS, nabízí autorské náměty na aktivity, které zařazujeme v rámci RANNÍCH volných her a ŘÍZENÉ činnosti. Náměty na POHYBOVÉ hry s jednoduchou říkankou, náměty na HUDEBNĚ-POHYBOVÉ činnosti s jednoduchou písničkou na známý nápěv a další.
Prostřednictvím nabízených aktivit navodíme téma ZIMY, SNĚHU a zejména MRAZIVÉHO počasí, které je pro toto období typické. S dětmi realizujeme různorodé činnosti na téma ZIMA A MRÁZ, posilujeme povědomí o typických znacích zimy, poznáváme zimní sporty, zpíváme písničky o zimě a mrazu, hrajeme pohybové hry na dané téma. Zařazujeme aktivity motivované ZIMOU A MRAZEM, seznamujeme se se zimním obdobím, uvědomujeme si souvislosti mezi ročním obdobím zvaným zima, sněhem, mrazem, zimními radovánkami.
Vyprávíme si o zimě a o tom, co je pro toto roční období typické. V průběhu ranních volných her a řízených aktivit děti všestranně rozvíjíme. Rozvíjíme myšlení, pozornost, paměť, hudební a rytmické cítění, fantazii, zrakové a sluchové vnímání, spolupráci, kreativitu a další.
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí
- rytmizace, pohybové činnosti a zdokonalování pohybových dovedností
- osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
- uvědomění si vlastního těla
Dítě a svět:
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
- rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
podporujeme kompetence k učení: soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů / klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
zdroj obrázků: www.freepik.com
DĚKUJI VÁM ZA ZAKOUPENÝ MATERIÁL A ZA TO, ŽE MÁTE TAK VELKÉ SRDCE A VÁŠEŇ PRO TO, CO DĚLÁTE... :)
obsah:
1. MRAZIVÝ ZVONEČEK (pohybová hra, rozvoj hbitosti, obratnosti + náměty na ranní volné hry)
2. KDO UTEČE, VYHRAJE (pohybová hra, rozvoj obratnosti, pozornosti, zrakového vnímání + náměty na ranní volné hry)
3. KDYŽ MRÁZ ZROVNA NEMÁ PRÁCI (pohybová hra, procvičujeme pozornost, reakci na signál, postřeh) + náměty na ranní volné hry
4. KUDY VEDE TAHLE CESTIČKA (nápěv Kudy, kudy, kudy, cestička, procvičujeme myšlení, slovní zásobu, tvoříme rýmy + náměty na ranní volné hry)
5. HROM A BLESKY, ŽÁDNÉ STESKY (nápěv Já jsem muzikant, upevňujeme znalosti o zimních sportech, pohybové dovednosti + náměty na ranní volné hry)
6. RYCHLE, DO ČEPICE! (pohybová hra, procvičujeme hlásku na začátku slova, sluchové vnímání + náměty na ranní volné hry)
7. CO MRÁZ MALUJE (předmatematická gramotnost, grafomotorika + náměty na ranní volné hry)
8. RUKA MRAZILKA (kontaktní hra, rozvíjíme sociální vazby, procvičujeme motoriku ruky, zápěstí, prstů + náměty na ranní volné hry)
9. MRAZE, VSTÁVEJ! (pohybová hra, procvičujeme zrakové vnímání, paměť + náměty na ranní volné hry)
10. JESTLI MÁŠ RÁD... (nápěv Chodím po Broadwayi, zpíváme o aktivitách typických pro roční období zimu + náměty na ranní volné hry)