Velmi jednoduchá ale přehledná knížečka k tripartitám/triádám/trojlístkům (schůzkám učitele, rodičů a žáka) slouží k představení práce, chování a pocitů žáka ve škole. Lze využít i pro mapování třídního klimatu.
Dětem ji dávám ke zpracování na třídnické hodině před koncem 1. a 3. čtvrtletí. Žáci si ji ve škole naskládají na třetiny, vyplní, vyzdobí, vymalují a odevzdají. Kdo z žáků má zájem o tripartity, dostane knížku domů, aby mi i rodiče mohli připsat, zda mají nějaké dotazy, poznámky nebo postřehy. Knížku zpátky dostávám v den schůzky ale v dostatečném předstihu, abych se na případné dotazy mohla předem připravit. Na setkání, pokud je třeba, si sepíšeme úkoly vyplývající pro jednotlivé strany a všichni se podepíšeme. Je to taková naše smlouva, kterou se všichni budeme snažit dodržovat. Knížku si po schůzce zakládám, naskenovanou/okopírovanou verzi dávám rodičům. V deváté třídě tyto brožury dětem vracím a společně pak debatujeme o tom, co nám kdy pomohlo, jestli schůzky k něčemu byly apod.
Knížečku využívám i v případě, že rodiče preferují setkání pouze mezi čtyřma očima – tedy bez dětí. Mám tedy u sebe nějaké informace od žáků, jejich přípravě a jejich chování ve škole. Jako třídní učitelka na druhém stupni nemám stoprocentní přehled o dění ve třídě během přestávek nebo v jiných hodinách. Získávám tak i obraz třídního klimatu, na kterém můžeme v třídnických hodinách dále pracovat.
Soubor obsahuje 3 verze - 1 černobílou a 2 barevné. Nechávám na žácích, kterou verzi si vyberou.