Materiál obsahuje karty s obrázky emocí, sebehodnotící pracovní list (různé verze), otázky k rozhovoru a omalovánky jako odměnu pro dítě na závěr tripartitní schůzky.
TRIPARTITNÍ SCHŮZKA KROK ZA KROKEM:
1) Na úvod seznamte rodiče i dítě s časovým ohraničením tripartity (osvědčilo se mi 20-30 minut) a stručně řekněte, jak bude schůzka probíhat. Poté rozložte před dítě kartičky
s obrázky emocí (pro delší trvanlivost je můžete zalaminovat) a dejte dítěti jednu kartu vybrat podle toho, jak se nyní cítí. Nechte ho svou volbu vysvětlit. (V případě negativní emoce ujistěte dítě i rodiče, že vše zvládnete a není se čeho bát.)
2) Dítěti dejte sebehodnotící pracovní list (vyberte správnou verzi, která se Vám hodí)
a k dispozici 3 pastelky - zelenou, oranžovou a červenou (barvy semaforu). Podle zadání dítě barvou kroužkuje obrázky vyučovacích předmětů. Při tom občas pokládejte otázky: „Proč jsi toto zakroužkoval žlutě? Co konkrétního myslíš, že se Ti zatím nedaří - čtení slabik, nebo poznávání písmen? Co Ti může pomoci?”
3) Připravte si kartičky s otázkami (pro delší trvanlivost můžete zalaminovat). Nechte dítě vylosovat 1, 2 nebo 3 otázky a odpovědět na ně.
Otázky si děti nemusí losovat, můžete je cíleně vybrat. Pokud se Vám některé otázky nehodí, nepoužijte je.
4) Na závěr schůzky vyzvěte rodiče, zda mají nějaké dotazy. Pokud nebudete na některé umět odpovědět, dejte si čas a odpovězte (např. písemně) později. Na úplný závěr můžete dítě „odměnit” omalovánkou, kterou si vybere.
Sebehodnotící pracovní list můžete založit do portfolia a po určitém čase se k němu s dítětem vrátit a společně zhodnotit posun dítěte.








