Soubor obsahuje 28 kartiček určených ke hře "Já mám, kdo má" na téma MIKULÁŠ a seznam jednotlivých obrázků s názvy předmětů.
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.
Klíčové kompetence
- k učení (má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije)
- komunikativní (ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog, průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu a aktivně ji používá k dokonalejší komunikaci s okolím)
- činnostní a občanské (má smysl pro povinnost ve hře, práci i učení; k úkolům a povinnostem přistupuje odpovědně; váží si práce i úsilí druhých)
Vzdělávací oblasti
- Dítě a jeho tělo:
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
- očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- Dítě a jeho psychika
- podoblast "Jazyk a řeč":
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování),
- očekávané výstupy - pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno, učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- očekávané výstupy - poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
- podoblast "Jazyk a řeč":
- Dítě a ten druhý:
- dílčí vzdělávací cíle - rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních, rozvoj kooperativních dovedností
- očekávané výstupy - spolupracovat s ostatními, dodržovat dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití a chování doma, v mateřské škole, na veřejnosti, dodržovat herní pravidla
- Dítě a společnost:
- dílčí vzdělávací cíle - vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách
- očekávané výstupy - dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát férově