Rychlé a zajímavé reflexe na konec hodiny (nástroj formativního hodnocení)

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 158.13 KB
Typ souboru: zip
Prodávající Eliška Dostálová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2025
Sdílet:

Sada obsahuje pět různých šablon (možné vytisknout barevně i černobíle) na zajímavou a motivační reflexi pro žáky, a to:

  1. Reflexi 3-2-1
  2. Bingo
  3. Čtyřlístek
  4. Semafor
  5. Emoji.

Šablony jsou připravené k vytisknutí (pro šetření papíru vhodné nastavit 2x nebo 4x na stránku). Poté stačí na konci hodiny rozdat žákům a šablony Vám poskytnou zpětnou vazbu a zároveň podpoří žáky v tom, aby přemýšleli o svém vlastním učení, uvědomovali si své pokroky i obtíže a postupně si budovali metakognitivní dovednosti.

 

Jedná se o nástroje formativního hodnocení, protože tyto reflexní šablony poskytují učiteli okamžitou zpětnou vazbu o tom, jak žáci porozuměli učivu, a umožňují podle toho upravit další výuku. Zároveň vedou žáky k tomu, aby přemýšleli o svém učení, hodnotili vlastní pokrok a určovali, co ještě potřebují zlepšit.

 

Každá šablona nabízí trochu jiný typ pohledu na učení, což umožňuje výuku zpestřit a zároveň sledovat rozmanité aspekty žákovského přemýšlení:

Reflexe 3–2–1

Pomáhá žákům strukturovaně shrnout hodinu – co si zapamatovali, co je zaujalo a jaké otázky ještě mají.

Bingo sebereflexe

Umožňuje žákům svobodně volit, na co chtějí reagovat. Posiluje bezpečné vyjadřování prožitků i obtíží a umožňuje učiteli lépe pochopit individuální potřeby dětí.

Čtyřlístek reflexe

Čtyři jednoduché okruhy poskytují vyvážený pohled na učení.

Semafor

Vizuální, velmi rychlá reflexe. Žáci vybarví červenou/žlutou/zelenou, jak dobře učivu rozumí. Je zde prostor i pro zdůvodnění či pro poznámky.

Emoji reflexe

Hravá forma, která propojuje emoce a učení. Žáci pomocí smajlíků vyjadřují, jak se jim v dané oblasti daří.

Další produkty od autora Eliška Dostálová

1036320
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje pět šablon pro vrstevnické hodnocení, neboli pět univerzálních listů, které lze využívat opakovaně a v
39.00 Kč
1036322
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje sadu 25 reflektivních bublin (nedokončených vět), které slouží k podpoře žákovské sebereflexe. Jedná
45.00 Kč
1036328
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Exitky slouží jako rychlá forma reflexe na konci hodiny, dne či výukového bloku. Stačí je pouze vytisknout, nastříhat a
45.00 Kč
1036335
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Nedokončené věty - karty slouží jako rychlá a efektivní reflexe. Lze je využít písemně či ústně, a to v kruhu, skupinách
35.00 Kč
Rychlé a zajímavé reflexe na konec hodiny (nástroj formativního hodnocení) Rychlé a zajímavé reflexe na konec hodiny (nástroj formativního hodnocení)
Sada obsahuje pět různých šablon (možné vytisknout barevně i černobíle) na zajímavou a motivační reflexi pro žáky, a to:Reflexi 3-2-1BingoČtyřlístekSemaforEmoji.Šablony jsou připravené k vytisknutí (pro šetření papíru vhodné nastavit 2x nebo 4x na stránku). Poté stačí na konci hodiny rozdat žákům a šablony Vám poskytnou zpětnou vazbu a zároveň podpoří žáky v tom, aby přemýšleli o svém vlastním učení, uvědomovali si své pokroky i obtíže a postupně si budovali metakognitivní dovednosti. Jedná se o nástroje formativního hodnocení, protože tyto reflexní šablony poskytují učiteli okamžitou zpětnou vazbu o tom, jak žáci porozuměli učivu, a umožňují podle toho upravit další výuku. Zároveň vedou žáky k tomu, aby přemýšleli o svém učení, hodnotili vlastní pokrok a určovali, co ještě potřebují zlepšit. Každá šablona nabízí trochu jiný typ pohledu na učení, což umožňuje výuku zpestřit a zároveň sledovat rozmanité aspekty žákovského přemýšlení:Reflexe 3–2–1Pomáhá žákům strukturovaně shrnout hodinu – co si zapamatovali, co je zaujalo a jaké otázky ještě mají.Bingo sebereflexeUmožňuje žákům svobodně volit, na co chtějí reagovat. Posiluje bezpečné vyjadřování prožitků i obtíží a umožňuje učiteli lépe pochopit individuální potřeby dětí.Čtyřlístek reflexeČtyři jednoduché okruhy poskytují vyvážený pohled na učení.SemaforVizuální, velmi rychlá reflexe. Žáci vybarví červenou/žlutou/zelenou, jak dobře učivu rozumí. Je zde prostor i pro zdůvodnění či pro poznámky.Emoji reflexeHravá forma, která propojuje emoce a učení. Žáci pomocí smajlíků vyjadřují, jak se jim v dané oblasti daří.
UUCZ-1036311
Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>👍 Formativní hodnocení
40.00