Děti samy vyplní své vysvědčení! Zhodnotí celoroční práci v jednotlivých předmětech. Co se jim daří/co se ZATÍM nedaří? Sledování pokroku v učení, nezdarů a plánování zlepšení. Vzkaz paní učitelce, komentář od paní uč., rodičů a spolužáků.
Materiál obsahuje:
- průvodní list,
- moje vysvědčení na 2 listech ve 2 verzích.
Postup práce:
Žáci si sami vyplňují svoje vysvědčení. Nejdříve napíší svoje jméno, třídu a školní rok. Prvním úkolem je vybarvit políčko pro daný předmět: zatím se mi nedaří/s pomocí zvládám/začíná se mi dařit/daří se mi skvěle. Kde se právě teď v daném předmětu žák nachází?
Druhým úkolem je u čtyř vybraných předmětů konkrétně popsat, co se daří a co se zatím nedaří.
Na druhé straně žák vybarví příslušný počet políček v šestiúhelníku. Čím víc s tezí souhlasí, tím více políček vybarvuje. Např. Na kolik políček žák hodnotí svoji domácí přípravu?
Následně odpovídá na konkrétní otázky týkající se pokroku v učení, překonávání nezdarů, atd.
Nakonec žák napíše vzkaz paní učitelce, na oplátku píše paní učitelka komentář žákovi. Komentář žákovi píší i rodiče a spolužáci.
Příprava před hodinou
Vyberte si ze dvou variant vysvědčení:
1. varianta s doplněným seznamem předmětů,
2. varianta, kde do kolonek píšete vlastní předměty.
Zvolenou variantu oboustranně vytiskněte a nakopírujte pro každého žáka.
Nakonec jsem připojila stránku pro pány učitele.
Dále budete potřebovat:
psací potřeby, popř. pastelky
Přednosti materiálu:
- díky sebehodnocení se rozvíjí víra ve vlastní schopnosti,
- sebehodnocení vede ke zdravé míře sebevědomí,
- vhodné pro žáky od 4. do 6. třídy, i výš,
- vysvědčení lze zakládat do žákovských portfólií :-)
Další moje materiály k sebehodnocení:
Moje vysvědčení pro 1.-3. třídu naleznete zde.
Sebehodnoticí PL najdete zde.