Startery - reflexe hodiny

Počet stran:
12
Velikost: 5.4 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Učitelka Janička
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 10. 2025
Sdílet:

Materiál „20 starterů – začátky vět pro reflexi“ slouží k rozvoji sebehodnocení žáků. Umožňuje jim zamýšlet se nad učením i pocity z výuky. Lze je využít při reflexi hodiny, dne, týdne či skupinové práce – ústně i písemně.

Cíl materiálu:

Podpořit žáky v sebereflexi a sdílení pocitů, zážitků a zkušeností z výuky.

Materiál vede žáky k zamýšlení nad vlastním učením i přístupem k úkolům.

Určeno pro: 2.–9. ročník ZŠ

Použití: opakovaně, v různých předmětech i formách výuky

 

🧩 Popis materiálu

Soubor obsahuje 20 začátků vět („starterů“) pro reflexi. Každý začátek slouží jako pomůcka k vyjádření myšlenky, hodnocení či pocitu žáka.

Startery jsou univerzální a lze je využít při reflexi:

  • jednotlivé vyučovací hodiny,
  • školního dne nebo týdne,
  • konkrétního tématu,
  • skupinové práce,
  • splnění učebních cílů a kompetencí.

     

🪄 Návod k použití

🔹 Varianta 1 – Na tabuli

  • Materiál vytiskněte na formát A4, doporučuji zalaminovat pro delší životnost.
  • Na zadní stranu můžete připevnit magnetickou pásku a používat tak při každé hodině.
  • Vyberte vždy 2–3 startery, které se hodí k dané hodině.
  • Žáci si jeden z nich zvolí a dokončí větu ústně (ve dvojicích, skupině nebo celé třídě) nebo písemně.

🔹 Varianta 2 – Kartičky do lavic

  • Lze vytisknout na menší formát (A5 nebo A6) a rozstříhat.
  • Startery žákům rozdávejte přímo do lavic nebo skupin.
  • Děti mohou odpovídat ústně nebo písemně do sešitu.

💬 Možné obměny a tipy

  • Použijte startery při ranním kruhu nebo závěrečné reflexi týdne.
  • Žáci mohou tvořit vlastní návrhy nových starterů.
  • Využít lze i pro učitelskou reflexi.

Další produkty od autora Učitelka Janička

1001975
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Demonstrační obrázky - kartičky
Přehledná nástěnka školního poradenského pracoviště (ŠPP) pomáhá dětem, pedagogům i rodičům rychle se zorientovat, kdo
40.00 Kč
786601
Český jazyk
1.
Demonstrační obrázky - kartičky
Materiál obsahuje 3 sady srdíček. Slouží k procvičení čtení, skládání slov ze slabik a počítání do 10 hravou formou
25.00 Kč
780178
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Oblíbená pomůcka do hodin matematiky - řetězové sčítání a odčítání do 9. Lze využít jako práce pro rychlíky nebo jako
35.00 Kč
747573
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
PŘEDMĚT : Český jazyk OBDOBÍ : 1. třída (2. třída) TÉMA : Motivace ke čtení, sledování pokroku, čtenářská gramotnost
30.00 Kč
Startery - reflexe hodiny Startery - reflexe hodiny
Materiál „20 starterů – začátky vět pro reflexi“ slouží k rozvoji sebehodnocení žáků. Umožňuje jim zamýšlet se nad učením i pocity z výuky. Lze je využít při reflexi hodiny, dne, týdne či skupinové práce – ústně i písemně.Cíl materiálu:Podpořit žáky v sebereflexi a sdílení pocitů, zážitků a zkušeností z výuky.Materiál vede žáky k zamýšlení nad vlastním učením i přístupem k úkolům.Určeno pro: 2.–9. ročník ZŠPoužití: opakovaně, v různých předmětech i formách výuky 🧩 Popis materiáluSoubor obsahuje 20 začátků vět („starterů“) pro reflexi. Každý začátek slouží jako pomůcka k vyjádření myšlenky, hodnocení či pocitu žáka.Startery jsou univerzální a lze je využít při reflexi:jednotlivé vyučovací hodiny,školního dne nebo týdne,konkrétního tématu,skupinové práce,splnění učebních cílů a kompetencí. 🪄 Návod k použití🔹 Varianta 1 – Na tabuliMateriál vytiskněte na formát A4, doporučuji zalaminovat pro delší životnost.Na zadní stranu můžete připevnit magnetickou pásku a používat tak při každé hodině.Vyberte vždy 2–3 startery, které se hodí k dané hodině.Žáci si jeden z nich zvolí a dokončí větu ústně (ve dvojicích, skupině nebo celé třídě) nebo písemně.🔹 Varianta 2 – Kartičky do lavicLze vytisknout na menší formát (A5 nebo A6) a rozstříhat.Startery žákům rozdávejte přímo do lavic nebo skupin.Děti mohou odpovídat ústně nebo písemně do sešitu.💬 Možné obměny a tipyPoužijte startery při ranním kruhu nebo závěrečné reflexi týdne.Žáci mohou tvořit vlastní návrhy nových starterů.Využít lze i pro učitelskou reflexi.
UUCZ-1001985
Nezařazené k předmětu>Demonstrační obrázky - kartičky>Výzdoba třídy>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>👍 Formativní hodnocení>📝 Sebehodnocení
40.00