Materiál pro třídnické hodiny a nástěnku, který pomáhá žákům mluvit o těžkých chvílích, hledat pomoc a budovat důvěru ve školní prostředí. Infografika, aktivity i kontakty na podporu.
Tento materiál vznikl ze skutečné potřeby – otevřít s žáky téma, které je často opomíjené, ale velmi důležité: Co dělat, když je nám těžko?
Najdete zde návrh jednoduché, ale citlivé nástěnky a dvě promyšlené aktivity do třídnické hodiny. Cílem je pomoci žákům uvědomit si, že není slabost požádat o pomoc – a zároveň ukázat, kde a jak ji hledat.
Co konkrétně získáte?
- Infografiku se členy školního poradenského týmu, kterou můžete snadno vystavit. (6x podpůrných afirmací, 3x infografika kontakty mimo školu, 5x infografika školní poradenský tým)
- Aktivitu, při které si žáci sami vytvářejí prvky nástěnky – což zvyšuje jejich zapojení a důvěru.
- Otázky a diskuze, které přirozeně otevírají téma duševní pohody.
- Přehled důležitých kontaktů mimo školu, které mohou být pro žáky klíčové.
Osobně tento materiál používám při třídnických hodinách kdykoli cítím, že třída potřebuje víc bezpečí a porozumění. Reakce žáků bývají silné – a často velmi upřímné.