Co obsahuje materiál?
1. 6 různých zasedacích schémat pro různý počet žáků.
2. Jmenovky k zasedacím schématům.
3. Jmenovky na židle.
4. Prostor pro vytvoření vlastního schématu.
5. U každého schématu místo na vlastní poznámky.
6. Tipy, kdy je vhodné dané schéma použít a jak do něj usadit žáky.
7. Kontrolní seznam (checklist) pro učitele.
Jak pracovat se schématy
- U každého schématu si můžete zapisovat poznámky a zkušenosti.
- Využijte tipy, která schémata jsou vhodná pro frontální vyučování, projekty, skupinovou práci, diskuse apod.
- Podle checklistu si zkontrolujete, zda všichni žáci vidí na tabuli, zda je dostatek místa na procházení, zda má učitel dobrý dohled atd.
Jmenovky ke schématům
- K materiálu jsou připraveny jmenovky, na které si můžete napsat jména žáků: buď před zalaminováním, nebo zalaminovat prázdné jmenovky a psát jména až na zalaminovaný povrch (můžete je měnit podle potřeby).
- Jmenovky jsou určené pro jednoho žáka v lavici; pokud chcete, můžete dát dvě vedle sebe, ale nebudou přesně sedět do obdélníku.
Jmenovky na židle
- Materiál obsahuje také jmenovky na židle.
- Princip je stejný: jména dopište před zalaminováním nebo po něm.
- Doporučuji jmenovky přilepit zezadu na židli.
Proč jmenovky na židle?
- V praxi se ukázalo, že některé děti (zejména s autismem) jsou velmi připoutané ke konkrétní židli.
- Pokud by se židle vyměnila nebo přemístila, může to u dítěte vyvolat stres.
Židle se navíc ve třídách často přesouvají, proto je označení židle praktičtější než lavice.
🌸 Pro více materiálů a inspirace mě můžete sledovat:
📱 Facebook: Peace&Purpose
📷 Instagram: pnplearning