Rozhovory mezi živočichy

Materiál Rozhovory mezi živočichy zahrnuje 6 dvoustránkových listů s texty. Tyto texty jsou napsány na bázi rozhovoru mezi redaktorem a dvěma vybranými zástupci živočišných tříd. V souboru tak naleznete rozhovor mezi savci, ptáky, rybami, plazy, obojživelníky a hmyzem. Texty se zaměřují na vyvození charakteristických znaků těchto tříd a také na shodnosti a rozdílnosti mezi vybranými živočichy. Na každý tematický text navazuje pracovní list. Na něm naleznete Vennův diagram pro srovnání a také výroky s tvrzeními, na které žáci vybírají odpověď ano-ne na základě porozumění výchozímu textu. Texty s pracovními listy lze využít v předmětu člověk a jeho svět od 4. ročníku. Materiál svým zhotovením směřuje k naplnění očekávaného výstupu CJS-CJS-004-ZV5-017 podle nově revidovaného RVP ZV v rámci rozmanitosti přírody, protože žák porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti. Celý soubor je vhodný pro černobílý tisk.

 

Jak s materiálem pracovat?

  • Zvolte tematický text.
  • Žáci text mohou číst samostatně, ve dvojicích nebo jej můžete číst společně pomocí hlasitého čtení.
  • Po přečtení žáci vyplní pracovní list.
  • V průběhu čtení je možné v textu podtrhávat informace, např.:
  • modrou barvou místo, kde živočich žije
  • červeně rozmnožování a péči o mláďata
  • žlutě stavbu těla
  • zeleně potravu, kterou se živočich živí
  • hnědou zajímavosti
  • Toto značení informací může žákům pomoci při vyplňování Vennových diagramů, které jsou součásti pracovního listu.
  • Dále můžete využít kartičky, které jsou posledním listem tohoto materiálu.
  • Každý žák napíše na kartičku do pole “OTÁZKA” libovolnou otázku, která jej při čtení a práci s informacemi napadla, a předá ji spolužákovi.
  • Spolužák pod otázku do pole “ODPOVĚĎ” píše svou odpověď.
  • Kartičky s otázkami a odpověďmi lze vystavit na tabuli nebo vytvořit informační ceduli.

Další produkty od autora Taťána Svobodová - Neboj se učit (se)

994336
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 9 pokusů primárně s halloweenskou tematikou, které jsou vyhotovené ve formě kartiček pro individuální
35.00 Kč
942120
Český jazyk - čtení
4., 5.
Pracovní listy
Materiál s názvem Jsme lidé vychází z podstaty nového RVP ZV, konkrétně pro oblast Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás
40.00 Kč
895013
Český jazyk - čtení
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál se zabývá převážně planetami Sluneční soustavy. Je využitelný v předmětu člověk a jeho svět i v českém jazyce
35.00 Kč
971844
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor představuje komplexní materiál, který spočívá v uvědomění si rozmanitosti živé přírody v okolí místa svého
35.00 Kč
Rozhovory mezi živočichy Rozhovory mezi živočichy
Materiál Rozhovory mezi živočichy zahrnuje 6 dvoustránkových listů s texty. Tyto texty jsou napsány na bázi rozhovoru mezi redaktorem a dvěma vybranými zástupci živočišných tříd. V souboru tak naleznete rozhovor mezi savci, ptáky, rybami, plazy, obojživelníky a hmyzem. Texty se zaměřují na vyvození charakteristických znaků těchto tříd a také na shodnosti a rozdílnosti mezi vybranými živočichy. Na každý tematický text navazuje pracovní list. Na něm naleznete Vennův diagram pro srovnání a také výroky s tvrzeními, na které žáci vybírají odpověď ano-ne na základě porozumění výchozímu textu. Texty s pracovními listy lze využít v předmětu člověk a jeho svět od 4. ročníku. Materiál svým zhotovením směřuje k naplnění očekávaného výstupu CJS-CJS-004-ZV5-017 podle nově revidovaného RVP ZV v rámci rozmanitosti přírody, protože žák porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti. Celý soubor je vhodný pro černobílý tisk. Jak s materiálem pracovat?Zvolte tematický text. Žáci text mohou číst samostatně, ve dvojicích nebo jej můžete číst společně pomocí hlasitého čtení. Po přečtení žáci vyplní pracovní list. V průběhu čtení je možné v textu podtrhávat informace, např.:modrou barvou místo, kde živočich žiječerveně rozmnožování a péči o mláďatažlutě stavbu tělazeleně potravu, kterou se živočich živíhnědou zajímavostiToto značení informací může žákům pomoci při vyplňování Vennových diagramů, které jsou součásti pracovního listu. Dále můžete využít kartičky, které jsou posledním listem tohoto materiálu. Každý žák napíše na kartičku do pole “OTÁZKA” libovolnou otázku, která jej při čtení a práci s informacemi napadla, a předá ji spolužákovi. Spolužák pod otázku do pole “ODPOVĚĎ” píše svou odpověď. Kartičky s otázkami a odpověďmi lze vystavit na tabuli nebo vytvořit informační ceduli.
UUCZ-1018213
Přírodověda>Pracovní listy>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🐾 Živočichové>🐸 Obojživelníci (žáby, ...)>🦅 Ptáci>🦎 Plazi>🐟 Ryby>🐻 Savci>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
35.00