ŽIVOČICHOVÉ - TEST, NA KTERÝ SE DĚTI BUDOU TĚŠIT - OPAKOVÁNÍ

Ročník:
Počet stran:
11
Velikost: 3.65 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 5. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

 

blíží se konec školního roku, proto jsem k hodnocení připravila tento výukový materiál s názvem „Test znalostí z prvouky – téma Živočichové“ představuje propracovanou pomůcku určenou k opakování, upevnění i rozšíření znalostí dětí o živočiších. Je sestaven tak, aby pro žáky představoval atraktivní, různorodou a hravou formu opakování, která přirozeně motivuje k práci a podporuje hlubší porozumění učivu. Hodí se pro žáky 3.–4. ročníku základní školy.

Materiál obsahuje tři hlavní části: test, čtení se zajímavostmi a odměnový prvek s QR kódem na video.

 

1. Testová část

 

V první části děti odpovídají na celkem 15 otázek, které pokrývají všechny základní oblasti učiva o živočiších:

 

  • obecné znaky živých organismů (živočichů a rostlin),
  • dělení živočichů podle potravy, způsobu dýchání, stavby těla a páteře,
  • stavbu těla ryb (na příkladu kapra),
  • zástupce jednotlivých skupin (ryby, plazi, obojživelníci, ptáci, savci, bezobratlí),
  • specifické znaky některých skupin (např. ptáci – tělo porostlé peřím, zobák, vejce apod.),
  • rozlišování živočichů podle obrázku a podle znaků (barva, skvrny),
  • hravý úkol na závěr s kroužkováním – děti mají barevně označit živočichy podle toho, do které skupiny patří, přičemž někteří patří do více než jedné skupiny současně (např. „savci“ a zároveň „obratlovci“).
  •  

Tato část testuje nejen znalosti, ale i schopnost pozorování, přiřazování, logické třídění a samostatné formulování odpovědí.

 

2. Čtenářsko-naučná část – „Zajímavosti“

 

V další části jsou pro děti připraveny krátké naučné texty o konkrétních živočiších, kteří se objevují v testu – každý patří do jiné skupiny. Tyto texty mají formu srozumitelných, poutavých odstavců, které lze využít pro čtení s porozuměním, jako referát, pro práci ve dvojicích, nebo jako rozšíření informací pro zvídavější žáky („rychlíci“).

 

Obsahuje zajímavosti o těchto zástupcích:

 

  • ryby: sumec, okoun
  • obojživelníci: čolek, mlok
  • plazi: zmije
  • ptáci: holub, orel
  • savci: liška, ježek
  • bezobratlí: komár, žížala, hlemýžď

 

Každý text je psaný tak, aby zaujal i slabší čtenáře, obsahuje stručné a názorné informace doplněné o přirozené dětské otázky (např. co se děje s hlemýžděm v zimě, čím se živí sumec, jak se ježek chrání). Učitelé je mohou využít při skupinové práci, hlasitém čtení nebo jako zdroj pro samostatnou práci žáků.

 

3. Odměnový prvek – QR kód

 

Závěr materiálu obsahuje QR kód, který odkazuje na video, kde jsou zobrazena zvířata z testu v pohybu. Tento prvek slouží jako motivační a vizuální doplněk, který propojuje teorii s reálným světem a zároveň působí jako odměna za odvedenou práci. Je zde i zřejmá snaha podporovat samostatnost dětí (QR kód si načtou samy) a jejich zájem o dané téma.

Doporučení pro učitele – příprava na výukovou hodinu.

 

Tento materiál je vhodný pro celou vyučovací hodinu (cca 45 minut) nebo pro dvě navazující hodiny v rámci tematického celku „Živočichové“.

 

Možné rozdělení hodiny:

 

  • Motivace a opakování (5–10 minut)
  • Krátké zopakování tématu – například formou otázek na tělo, hry „Hádej, kdo jsem“, nebo obrázkového třídění (např. magnetky na tabuli).
  • Práce s testem (20–25 minut)
  • Děti pracují samostatně nebo ve dvojicích. Učitel může některé úlohy přečíst nahlas, ostatní žáci pracují písemně. K úkolu č. 15 lze použít fixy a laminovaný list s kartičkami zvířat.
  • Zajímavosti a čtení s porozuměním (10–15 minut)
  • Společné nebo skupinové čtení naučných textů o živočiších. Každá skupina si přečte jeden text a krátce ho představí ostatním (forma referátu nebo obrázkového vystoupení).
  • Závěr – QR kód a video (5 minut)
  • Odměna a vizuální shrnutí. Děti si mohou po hodině video pustit samy nebo ho učitel pustí nahlas pro celou třídu.

 

Materiál je komplexní, srozumitelný a snad i zábavný.

Propojuje opakování učiva s čtenářskou gramotností, rozvojem slovní zásoby i motivací k vlastnímu zájmu o přírodu.

 

Pokud Vás tato má příprava zaujala, budu moc ráda. Podívejte se také na mé další materiály, kterých mám už více než 350 k datu 19. 5. 2025

Přeji Vám hezké hodiny strávené s vašimi žáky.

 

L. Sudová - PRIMAÚČA

 

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

806359
Matematika
3., 4., 5.
Pracovní listy
Více o materiálu Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem do období jarních témat vyučování aktivitu, kterou můžete
50.00 Kč
289091
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
POPIS Materiál obsahuje 32 kartiček se zvířátky oblečenými do různobarevných oblečků. (celkem je kartiček 64, protože
49.00 Kč
739376
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Milé kolegyně a kolegové, jistě mnozí také dáváte svým dětem ve třídě pod vánoční stromeček nové knížky. Já letos opět
25.00 Kč
525159
Matematika
2.
Didaktické hry
PROTOŽE SE TATO HRA DĚTEM MOC LÍBÍ, dodělala jsem verzi i pro násobilku, kterou se v tomto jarním období začínáme učit
35.00 Kč
ŽIVOČICHOVÉ - TEST, NA KTERÝ SE DĚTI BUDOU TĚŠIT - OPAKOVÁNÍ ŽIVOČICHOVÉ - TEST, NA KTERÝ SE DĚTI BUDOU TĚŠIT - OPAKOVÁNÍ
Milé kolegyně a kolegové, blíží se konec školního roku, proto jsem k hodnocení připravila tento výukový materiál s názvem „Test znalostí z prvouky – téma Živočichové“ představuje propracovanou pomůcku určenou k opakování, upevnění i rozšíření znalostí dětí o živočiších. Je sestaven tak, aby pro žáky představoval atraktivní, různorodou a hravou formu opakování, která přirozeně motivuje k práci a podporuje hlubší porozumění učivu. Hodí se pro žáky 3.–4. ročníku základní školy.Materiál obsahuje tři hlavní části: test, čtení se zajímavostmi a odměnový prvek s QR kódem na video. 1. Testová část V první části děti odpovídají na celkem 15 otázek, které pokrývají všechny základní oblasti učiva o živočiších: obecné znaky živých organismů (živočichů a rostlin),dělení živočichů podle potravy, způsobu dýchání, stavby těla a páteře,stavbu těla ryb (na příkladu kapra),zástupce jednotlivých skupin (ryby, plazi, obojživelníci, ptáci, savci, bezobratlí),specifické znaky některých skupin (např. ptáci – tělo porostlé peřím, zobák, vejce apod.),rozlišování živočichů podle obrázku a podle znaků (barva, skvrny),hravý úkol na závěr s kroužkováním – děti mají barevně označit živočichy podle toho, do které skupiny patří, přičemž někteří patří do více než jedné skupiny současně (např. „savci“ a zároveň „obratlovci“). Tato část testuje nejen znalosti, ale i schopnost pozorování, přiřazování, logické třídění a samostatné formulování odpovědí. 2. Čtenářsko-naučná část – „Zajímavosti“ V další části jsou pro děti připraveny krátké naučné texty o konkrétních živočiších, kteří se objevují v testu – každý patří do jiné skupiny. Tyto texty mají formu srozumitelných, poutavých odstavců, které lze využít pro čtení s porozuměním, jako referát, pro práci ve dvojicích, nebo jako rozšíření informací pro zvídavější žáky („rychlíci“). Obsahuje zajímavosti o těchto zástupcích: ryby: sumec, okounobojživelníci: čolek, mlokplazi: zmijeptáci: holub, orelsavci: liška, ježekbezobratlí: komár, žížala, hlemýžď Každý text je psaný tak, aby zaujal i slabší čtenáře, obsahuje stručné a názorné informace doplněné o přirozené dětské otázky (např. co se děje s hlemýžděm v zimě, čím se živí sumec, jak se ježek chrání). Učitelé je mohou využít při skupinové práci, hlasitém čtení nebo jako zdroj pro samostatnou práci žáků. 3. Odměnový prvek – QR kód Závěr materiálu obsahuje QR kód, který odkazuje na video, kde jsou zobrazena zvířata z testu v pohybu. Tento prvek slouží jako motivační a vizuální doplněk, který propojuje teorii s reálným světem a zároveň působí jako odměna za odvedenou práci. Je zde i zřejmá snaha podporovat samostatnost dětí (QR kód si načtou samy) a jejich zájem o dané téma.Doporučení pro učitele – příprava na výukovou hodinu. Tento materiál je vhodný pro celou vyučovací hodinu (cca 45 minut) nebo pro dvě navazující hodiny v rámci tematického celku „Živočichové“. Možné rozdělení hodiny: Motivace a opakování (5–10 minut)Krátké zopakování tématu – například formou otázek na tělo, hry „Hádej, kdo jsem“, nebo obrázkového třídění (např. magnetky na tabuli).Práce s testem (20–25 minut)Děti pracují samostatně nebo ve dvojicích. Učitel může některé úlohy přečíst nahlas, ostatní žáci pracují písemně. K úkolu č. 15 lze použít fixy a laminovaný list s kartičkami zvířat.Zajímavosti a čtení s porozuměním (10–15 minut)Společné nebo skupinové čtení naučných textů o živočiších. Každá skupina si přečte jeden text a krátce ho představí ostatním (forma referátu nebo obrázkového vystoupení).Závěr – QR kód a video (5 minut)Odměna a vizuální shrnutí. Děti si mohou po hodině video pustit samy nebo ho učitel pustí nahlas pro celou třídu. Materiál je komplexní, srozumitelný a snad i zábavný.Propojuje opakování učiva s čtenářskou gramotností, rozvojem slovní zásoby i motivací k vlastnímu zájmu o přírodu. Pokud Vás tato má příprava zaujala, budu moc ráda. Podívejte se také na mé další materiály, kterých mám už více než 350 k datu 19. 5. 2025Přeji Vám hezké hodiny strávené s vašimi žáky. L. Sudová - PRIMAÚČA  
UUCZ-884893
Přírodověda>Prvouka>Přípravy hodiny/lekce>Testy a písemky>3.>4.>🐾 Živočichové>🐸 Obojživelníci (žáby, ...)>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
40.00