ŽIVOČICHOVÉ - TEST, NA KTERÝ SE DĚTI BUDOU TĚŠIT - OPAKOVÁNÍ

Ročník:
Počet stran:
11
Velikost: 3.65 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 5. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně a kolegové,

 

blíží se konec školního roku, proto jsem k hodnocení připravila tento výukový materiál s názvem „Test znalostí z prvouky – téma Živočichové“ představuje propracovanou pomůcku určenou k opakování, upevnění i rozšíření znalostí dětí o živočiších. Je sestaven tak, aby pro žáky představoval atraktivní, různorodou a hravou formu opakování, která přirozeně motivuje k práci a podporuje hlubší porozumění učivu. Hodí se pro žáky 3.–4. ročníku základní školy.

Materiál obsahuje tři hlavní části: test, čtení se zajímavostmi a odměnový prvek s QR kódem na video.

 

1. Testová část

 

V první části děti odpovídají na celkem 15 otázek, které pokrývají všechny základní oblasti učiva o živočiších:

 

  • obecné znaky živých organismů (živočichů a rostlin),
  • dělení živočichů podle potravy, způsobu dýchání, stavby těla a páteře,
  • stavbu těla ryb (na příkladu kapra),
  • zástupce jednotlivých skupin (ryby, plazi, obojživelníci, ptáci, savci, bezobratlí),
  • specifické znaky některých skupin (např. ptáci – tělo porostlé peřím, zobák, vejce apod.),
  • rozlišování živočichů podle obrázku a podle znaků (barva, skvrny),
  • hravý úkol na závěr s kroužkováním – děti mají barevně označit živočichy podle toho, do které skupiny patří, přičemž někteří patří do více než jedné skupiny současně (např. „savci“ a zároveň „obratlovci“).
  •  

Tato část testuje nejen znalosti, ale i schopnost pozorování, přiřazování, logické třídění a samostatné formulování odpovědí.

 

2. Čtenářsko-naučná část – „Zajímavosti“

 

V další části jsou pro děti připraveny krátké naučné texty o konkrétních živočiších, kteří se objevují v testu – každý patří do jiné skupiny. Tyto texty mají formu srozumitelných, poutavých odstavců, které lze využít pro čtení s porozuměním, jako referát, pro práci ve dvojicích, nebo jako rozšíření informací pro zvídavější žáky („rychlíci“).

 

Obsahuje zajímavosti o těchto zástupcích:

 

  • ryby: sumec, okoun
  • obojživelníci: čolek, mlok
  • plazi: zmije
  • ptáci: holub, orel
  • savci: liška, ježek
  • bezobratlí: komár, žížala, hlemýžď

 

Každý text je psaný tak, aby zaujal i slabší čtenáře, obsahuje stručné a názorné informace doplněné o přirozené dětské otázky (např. co se děje s hlemýžděm v zimě, čím se živí sumec, jak se ježek chrání). Učitelé je mohou využít při skupinové práci, hlasitém čtení nebo jako zdroj pro samostatnou práci žáků.

 

3. Odměnový prvek – QR kód

 

Závěr materiálu obsahuje QR kód, který odkazuje na video, kde jsou zobrazena zvířata z testu v pohybu. Tento prvek slouží jako motivační a vizuální doplněk, který propojuje teorii s reálným světem a zároveň působí jako odměna za odvedenou práci. Je zde i zřejmá snaha podporovat samostatnost dětí (QR kód si načtou samy) a jejich zájem o dané téma.

Doporučení pro učitele – příprava na výukovou hodinu.

 

Tento materiál je vhodný pro celou vyučovací hodinu (cca 45 minut) nebo pro dvě navazující hodiny v rámci tematického celku „Živočichové“.

 

Možné rozdělení hodiny:

 

  • Motivace a opakování (5–10 minut)
  • Krátké zopakování tématu – například formou otázek na tělo, hry „Hádej, kdo jsem“, nebo obrázkového třídění (např. magnetky na tabuli).
  • Práce s testem (20–25 minut)
  • Děti pracují samostatně nebo ve dvojicích. Učitel může některé úlohy přečíst nahlas, ostatní žáci pracují písemně. K úkolu č. 15 lze použít fixy a laminovaný list s kartičkami zvířat.
  • Zajímavosti a čtení s porozuměním (10–15 minut)
  • Společné nebo skupinové čtení naučných textů o živočiších. Každá skupina si přečte jeden text a krátce ho představí ostatním (forma referátu nebo obrázkového vystoupení).
  • Závěr – QR kód a video (5 minut)
  • Odměna a vizuální shrnutí. Děti si mohou po hodině video pustit samy nebo ho učitel pustí nahlas pro celou třídu.

 

Materiál je komplexní, srozumitelný a snad i zábavný.

Propojuje opakování učiva s čtenářskou gramotností, rozvojem slovní zásoby i motivací k vlastnímu zájmu o přírodu.

 

Pokud Vás tato má příprava zaujala, budu moc ráda. Podívejte se také na mé další materiály, kterých mám už více než 350 k datu 19. 5. 2025

Přeji Vám hezké hodiny strávené s vašimi žáky.

 

L. Sudová - PRIMAÚČA

 

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

769537
Anglický jazyk
1., 2., 3.
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, v tomto materiálu naleznete 8 stran k promítnutí na tabuli. Na každé stránce jsou 4
30.00 Kč
510738
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové. Jistě chystáte pro svou třídu nějakou zajímavou aktivitu na téma VELIKONOCE. Já také, proto
35.00 Kč
772061
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem běhací diktát na téma SLUŠNÉ CHOVÁNÍ. Děti si procvičí pravopis vyjmenovaných
35.00 Kč
380767
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
Brožura plná didaktických materiálů k aktivitám na procvičení matematiky a prvouky. Zdravím vás, milé kolegyně a
35.00 Kč
ŽIVOČICHOVÉ - TEST, NA KTERÝ SE DĚTI BUDOU TĚŠIT - OPAKOVÁNÍ ŽIVOČICHOVÉ - TEST, NA KTERÝ SE DĚTI BUDOU TĚŠIT - OPAKOVÁNÍ
Milé kolegyně a kolegové, blíží se konec školního roku, proto jsem k hodnocení připravila tento výukový materiál s názvem „Test znalostí z prvouky – téma Živočichové“ představuje propracovanou pomůcku určenou k opakování, upevnění i rozšíření znalostí dětí o živočiších. Je sestaven tak, aby pro žáky představoval atraktivní, různorodou a hravou formu opakování, která přirozeně motivuje k práci a podporuje hlubší porozumění učivu. Hodí se pro žáky 3.–4. ročníku základní školy.Materiál obsahuje tři hlavní části: test, čtení se zajímavostmi a odměnový prvek s QR kódem na video. 1. Testová část V první části děti odpovídají na celkem 15 otázek, které pokrývají všechny základní oblasti učiva o živočiších: obecné znaky živých organismů (živočichů a rostlin),dělení živočichů podle potravy, způsobu dýchání, stavby těla a páteře,stavbu těla ryb (na příkladu kapra),zástupce jednotlivých skupin (ryby, plazi, obojživelníci, ptáci, savci, bezobratlí),specifické znaky některých skupin (např. ptáci – tělo porostlé peřím, zobák, vejce apod.),rozlišování živočichů podle obrázku a podle znaků (barva, skvrny),hravý úkol na závěr s kroužkováním – děti mají barevně označit živočichy podle toho, do které skupiny patří, přičemž někteří patří do více než jedné skupiny současně (např. „savci“ a zároveň „obratlovci“). Tato část testuje nejen znalosti, ale i schopnost pozorování, přiřazování, logické třídění a samostatné formulování odpovědí. 2. Čtenářsko-naučná část – „Zajímavosti“ V další části jsou pro děti připraveny krátké naučné texty o konkrétních živočiších, kteří se objevují v testu – každý patří do jiné skupiny. Tyto texty mají formu srozumitelných, poutavých odstavců, které lze využít pro čtení s porozuměním, jako referát, pro práci ve dvojicích, nebo jako rozšíření informací pro zvídavější žáky („rychlíci“). Obsahuje zajímavosti o těchto zástupcích: ryby: sumec, okounobojživelníci: čolek, mlokplazi: zmijeptáci: holub, orelsavci: liška, ježekbezobratlí: komár, žížala, hlemýžď Každý text je psaný tak, aby zaujal i slabší čtenáře, obsahuje stručné a názorné informace doplněné o přirozené dětské otázky (např. co se děje s hlemýžděm v zimě, čím se živí sumec, jak se ježek chrání). Učitelé je mohou využít při skupinové práci, hlasitém čtení nebo jako zdroj pro samostatnou práci žáků. 3. Odměnový prvek – QR kód Závěr materiálu obsahuje QR kód, který odkazuje na video, kde jsou zobrazena zvířata z testu v pohybu. Tento prvek slouží jako motivační a vizuální doplněk, který propojuje teorii s reálným světem a zároveň působí jako odměna za odvedenou práci. Je zde i zřejmá snaha podporovat samostatnost dětí (QR kód si načtou samy) a jejich zájem o dané téma.Doporučení pro učitele – příprava na výukovou hodinu. Tento materiál je vhodný pro celou vyučovací hodinu (cca 45 minut) nebo pro dvě navazující hodiny v rámci tematického celku „Živočichové“. Možné rozdělení hodiny: Motivace a opakování (5–10 minut)Krátké zopakování tématu – například formou otázek na tělo, hry „Hádej, kdo jsem“, nebo obrázkového třídění (např. magnetky na tabuli).Práce s testem (20–25 minut)Děti pracují samostatně nebo ve dvojicích. Učitel může některé úlohy přečíst nahlas, ostatní žáci pracují písemně. K úkolu č. 15 lze použít fixy a laminovaný list s kartičkami zvířat.Zajímavosti a čtení s porozuměním (10–15 minut)Společné nebo skupinové čtení naučných textů o živočiších. Každá skupina si přečte jeden text a krátce ho představí ostatním (forma referátu nebo obrázkového vystoupení).Závěr – QR kód a video (5 minut)Odměna a vizuální shrnutí. Děti si mohou po hodině video pustit samy nebo ho učitel pustí nahlas pro celou třídu. Materiál je komplexní, srozumitelný a snad i zábavný.Propojuje opakování učiva s čtenářskou gramotností, rozvojem slovní zásoby i motivací k vlastnímu zájmu o přírodu. Pokud Vás tato má příprava zaujala, budu moc ráda. Podívejte se také na mé další materiály, kterých mám už více než 350 k datu 19. 5. 2025Přeji Vám hezké hodiny strávené s vašimi žáky. L. Sudová - PRIMAÚČA  
UUCZ-884893
Přírodověda>Prvouka>Přípravy hodiny/lekce>Testy a písemky>3.>4.>🐾 Živočichové>🐸 Obojživelníci (žáby, ...)>🪲 Bezobratlí (hmyz, pavoukovci, plži ...)
40.00