At the sea - reading with pictures / U moře - čtení s obrázky

Předmět:
Počet stran:
3
Velikost: 1.21 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 5. 2023
Sdílet:

Čtení s obrázky – At the sea

Materiál je k dispozici i ve FJ. 

Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.

Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu a zde i procvičování minulého času.

Tipy na práci s materiálem:

Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.

Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“, „moře“ a „pláž“? Co se tam dá dělat, co tam vše najdeme? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.

Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve slupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.

Další variantou je vytisknout celý text s výrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.

Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂

Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a moři, jaké aktivity tam rádi dělají či co zažili.

 

 

Zdroj obrázků – většina jsou vlastní autorské obrázky, dále canva.com – free licence a pixabay

Další produkty od autora Jana Valášková

310596
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Čtení s obrázky – Summer vacation Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem
35.00 Kč
360835
Cizí jazyky
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje celkem 7 stran pdf formátu A4 - obrázkový slovníček (strana 1) a dvě varianty hry "Já mám... Kdo má
33.00 Kč
736190
Anglický jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 4 strany A4 (+ průvodní list). Text s obrázky, obrázkový slovníček 2x a klíč se slovíčky ve správném
35.00 Kč
307785
Francouzský jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem. Text s obrázky, obrázkový slovníček a
35.00 Kč
At the sea - reading with pictures / U moře - čtení s obrázky At the sea - reading with pictures / U moře - čtení s obrázky
Čtení s obrázky – At the sea Materiál je k dispozici i ve FJ.  Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat. Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu a zde i procvičování minulého času. Tipy na práci s materiálem: Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích. Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“, „moře“ a „pláž“? Co se tam dá dělat, co tam vše najdeme? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady. Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve slupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček. Další variantou je vytisknout celý text s výrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami. Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂 Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a moři, jaké aktivity tam rádi dělají či co zažili.     Zdroj obrázků – většina jsou vlastní autorské obrázky, dále canva.com – free licence a pixabay
UUCZ-314626
Anglický jazyk>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>☀️ Léto>🏖️ Prázdniny>🌦️ Roční období
35.00