Čtení s obrázky - A la mer

Počet stran:
4
Velikost: 525.91 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 6. 2023
Sdílet:

Dostupné i v AJ.

Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru.

Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu a zde i procvičování minulého času. Úroveň A1.

 

Tipy na práci s materiálem:

Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.

Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“, „moře“ a „pláž“? Co se tam dá dělat, co tam vše najdeme? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.

Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve slupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.

Další variantou je vytisknout celý text s výrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.

Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂

Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a moři, jaké aktivity rády dělají či co zažily.

Další produkty od autora Jana Valášková

383855
Francouzský jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Procvičte s Vašimi dětmi hravou formou slovní zásobu na téma „podzim“ ve FJ díky obrázkovému slovníčku a hře „J‘ai… Qui
33.00 Kč
774509
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Díky hře Bingo si žáci procvičí postřeh, uvědomí si díky obrázkům co vše se pojí ke svátku zamilovaných a užijí si
25.00 Kč
377500
Anglický jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Díky kartičkám procvičíte s dětmi ranní i večerní činnosti v cizím jazyce, rozšíří si tak tematickou slovní zásobu ve
33.00 Kč
468194
Český jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky hře „Já mám… Kdo má…?“ zpestříte svou hodinu, uvedete Vaše žáky do tématu zima a procvičíte s nimi hravou formou
30.00 Kč
Čtení s obrázky - A la mer Čtení s obrázky - A la mer
Dostupné i v AJ.Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru.Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu a zde i procvičování minulého času. Úroveň A1.  Tipy na práci s materiálem:Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“, „moře“ a „pláž“? Co se tam dá dělat, co tam vše najdeme? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady. Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve slupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček. Další variantou je vytisknout celý text s výrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a moři, jaké aktivity rády dělají či co zažily.
UUCZ-322580
Francouzský jazyk>Pracovní listy>Ostatní>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>☀️ Léto>🏖️ Prázdniny>👨‍👩‍👧 Rodina
35.00