Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem. Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.
Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu.
Vhodný pro začátečníky, kteří se již (ideálně) seznámili s blízkou budoucností a passé composé (schválně v textu nebylo použito imparfait).
Tipy na postup práce s materiálem:
Materiál je připravený k barevnému tisku a následnému zalaminování. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod.
Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“ a „letní prázdniny“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat a ty zapsat třeba na tabuli. Poté projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.
Můžete seznámit žáky během čtení textu či dopředu také se dvěma slovíčky, které pro ně pravděpodobně budou taktéž nové: „ramasser” a „moniteur” (de colonie de vacances).
Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst obrázkové čtení nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček.
Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂
Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a letních prázdninách, jaké aktivity rádi dělají.
Zdroj obrázků zde - canva free