Histoire imagée - Les vacances d'été / Obrázkové čtení - Letní prázdniny

Počet stran:
4
Velikost: 306.73 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 5. 2023
Sdílet:

Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem. Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.

Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu.

Vhodný pro začátečníky, kteří se již (ideálně) seznámili s blízkou budoucností a passé composé (schválně v textu nebylo použito imparfait).

 

Tipy na postup práce s materiálem:

Materiál je připravený k barevnému tisku a následnému zalaminování. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod.

Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“ a „letní prázdniny“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat a ty zapsat třeba na tabuli. Poté projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.

Můžete seznámit žáky během čtení textu či dopředu také se dvěma slovíčky, které pro ně pravděpodobně budou taktéž nové: „ramasser” a „moniteur” (de colonie de vacances).

Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst obrázkové čtení nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček.

Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂

Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a letních prázdninách, jaké aktivity rádi dělají.

 

Zdroj obrázků zde - canva free

Další produkty od autora Jana Valášková

842163
Anglický jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál obsahuje 5 stran A4 (+ průvodní list) a zahrnuje: text s obrázky, obrázkový slovníček, obrázky a slovíčka
35.00 Kč
382308
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
BAREVNÁ VARIANTA MATERIÁLU. Díky obrázkovému slovníčku a hře „I have… Who has…?“ procvičíte s Vašimi dětmi hravou formou
35.00 Kč
468194
Český jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky hře „Já mám… Kdo má…?“ zpestříte svou hodinu, uvedete Vaše žáky do tématu zima a procvičíte s nimi hravou formou
30.00 Kč
838348
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky kartičkám s obrázky na téma Velikonoce a hře „Já mám… Kdo má…?“ zpestříte Vaši hodinu, uvedete děti do tématu a
35.00 Kč
Histoire imagée - Les vacances dété / Obrázkové čtení - Letní prázdniny Histoire imagée - Les vacances dété / Obrázkové čtení - Letní prázdniny
Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem. Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat. Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu. Vhodný pro začátečníky, kteří se již (ideálně) seznámili s blízkou budoucností a passé composé (schválně v textu nebylo použito imparfait).   Tipy na postup práce s materiálem: Materiál je připravený k barevnému tisku a následnému zalaminování. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“ a „letní prázdniny“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat a ty zapsat třeba na tabuli. Poté projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady. Můžete seznámit žáky během čtení textu či dopředu také se dvěma slovíčky, které pro ně pravděpodobně budou taktéž nové: „ramasser” a „moniteur” (de colonie de vacances). Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst obrázkové čtení nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček. Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂 Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a letních prázdninách, jaké aktivity rádi dělají.   Zdroj obrázků zde - canva free
UUCZ-307785
Francouzský jazyk>Pracovní listy>Ostatní>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>☀️ Léto>🏖️ Prázdniny>🌦️ Roční období
35.00