Díky kartičkám procvičíte s dětmi ranní činnosti v cizím jazyce, rozšíří si tak tematickou slovní zásobu ve formě ustálených frází.
Materiál obsahuje 5 stran A4 s 11 kartičkami s originálními ručně kreslenými obrázky ve dvou různých velikostech na téma „večerní rutina/činnosti“. (Menší velikost (str. 1-2) a větší velikost (začátek na str. 2-5).)
Každá kartička má černobílý obrázek s jednou večerní činností a k ní ustálenou frázi. Na konci je připojen průvodní list.
Materiál je určen k černobílému tisku a obrázky jsou myšleny jako omalovánka k vybarvení, aby si děti při vybarvování ještě více ukotvily novou frázi a spojily si ji s obrázkem dané činnosti.
Po zalaminování lze využít i k výzdobě třídy. Vždy jedna karta je prázdná k vlastnímu obrázku, popisku.
K dispozici i materiál s ranními činnostmi:
či varianta ve FJ:
Barevné verze obrázků dostupné do pár dní.
Tip na práci s materiálem:
Aktivitu můžete začít s dětmi brainstormingem na téma večerní činnosti, co vše každý den dělají, když dojdou domů ze školy. Co vše/jestli už ví, jak říci v anglickém jazyce. Společně můžete projít obrázky a přečíst si fráze. Prvně společně či následně ve skupinkách můžete rozdat kartičky a děti dostanou za úkol seřadit aktivity, jak by mohly následovat za sebou. Doporučuji, aby jste si je po seřazení několikrát společně všichni nahlas přečetli. Poté můžou i jednotlivě po činnostech se prostřídat ve čtení. Záleží na Vašich možnostech, pokud lze, děti můžou dostat každý svou verzi kartiček (například ve zmenšené verzi) a originálně si je vybarvit a vystřihnout, třeba nalepit do sešitu. Či vystavit doma. Cokoliv, co zvolíte pro lepší ukotvování nových slovíček. Osobně se ráda ptám, pokud na to je prostor, co vše děti z aktivit dělají pravidelně, co mají rádi, co dělají méně rádi, jak celkově vnímají večerní činnosti a jestli vnímají, že na ně mají dostatek času, co jim třeba pomáhá (nachystat si oblečení/věci na ráno už večer atd.).
Zdroj obrázků – přímo pro tento materiál nakreslila Pavlína Spáčilová