Cíle:
Žák popíše základní anatomické znaky sudokopytníků.
Žák rozliší a charakterizuje tři podřády sudokopytníků (přežvýkavce, nepřežvýkavce a mozolnatce).
Žák vysvětlí funkci a stavbu složeného žaludku přežvýkavců.
Žák identifikuje a pojmenuje vybrané zástupce sudokopytníků.
Žák správně zařadí dané druhy do příslušných podřádů.
Žák propojí vizuální podobu zvířete s jeho taxonomickým zařazením.
Žák rozliší a porovná charakteristiky parohů a rohů.
Žák vysvětlí biologický význam parohů a rohů pro zvířata.
Žák uvede příklady využití parohů člověkem.
Žák kriticky zhodnotí výhody a nevýhody parohů a rohů.
PL obsahuje:
Stavba těla a základní charakteristiku
Zástupci
Zajímavosti (rohy a parohy)
Taxonomie
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.