ČTENÁŘSKÝ STROM - práce s knihou - porovnání - kritické myšlení

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 6.32 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kačka Kačka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 5. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje celkem 14 čtenářských stromů, byl vytvořen za účelem čtenářské dílny s knihou. Tato aktivita zabere jednu až dvě vyučovací hodiny. Je vhodná do čtenářského klubu nebo do „volnějších“ hodin např. při suplování. Každý žák pracuje s jinou knihou, je vhodné, aby to byly knihy, které zná, kterou si přinese z domova. 

Čtenářské stromy slouží jako grafické deníky, do kterých žáci zapisují své čtenářské zkušenosti – názvy knih, dojmy, postavy, emoce, poznatky, otázky… Práce se stromy podporuje porozumění textu, schopnost shrnout děj, schopnost vyjádřit emoce a názory, rozlišení žánrů, schopnost doporučit knihu. Žáci nejen zapisují, ale i vybarvují, tvoří, čímž propojují čtení s výtvarným vyjádřením a osobní reflexí.

S materiálem lze pracovat jednorázově, ale také systematicky během celého školního roku. 

Individuální práce: 

Každý žák má svůj strom (nebo více stromů).

Pracuje s ním průběžně – po každé přečtené knize nebo na konci týdne/měsíce.

Může si vést „čtenářský les“ – sbírku stromů.

Práce ve skupině: 

Skupina žáků tvoří společný strom (např. strom žánrů nebo doporučení).

Diskutují o knihách, porovnávají názory, tvoří společné výstupy.

S materiálem lze pracovat také tematicky:

Stromy lze využít při projektech (např. „Podzimní čtení“, „Knihy o přátelství“, ….).

Lze je propojit i s jinými vyučovacími předměty - např. s výtvarnou výchovou, výukou slohu, dramatickou výchovou aj.

Stromy můžete rozvěsit ve třídě, vytvořit si „čtenářský kout“.

Dále se s nimi dá založit čtenářské portfolio - každý strom jako jedna kapitola. 

Pokud necháte žáky tvořit vlastní stromy, podpoříte jejich tvořivost a vztah ke čtení.

Obrázky jsou vybrány či vytvořeny Canvou.

Další produkty od autora Kačka Kačka

860747
Hudební výchova
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje 40 kartiček s obrázky hudebních nástrojů. Na kartách jsou v horní části obrázky hudebních nástrojů a v
36.00 Kč
860758
Český jazyk - gramatika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V materiálu naleznete 66 kartiček se souvětími o dvou větách hlavních. Úkolem je zjistit významový poměr mezi souřadně
40.00 Kč
878320
Český jazyk - literatura
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Moji žáci si oblíbili opakovat a procvičovat probíranou látku pomocí literárních kvartet. Nenásilnou formou lze získat
40.00 Kč
860656
Hudební výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Bingo
VHODNÉ PRO AKTIVITY – BINGO, PLÁCAČKA, POSLECHOVÉ BINGO ... Obsahuje kartičky s hudebními nástroji a záznamovou kartu na
49.00 Kč
ČTENÁŘSKÝ STROM - práce s knihou - porovnání - kritické myšlení ČTENÁŘSKÝ STROM - práce s knihou - porovnání - kritické myšlení
Materiál obsahuje celkem 14 čtenářských stromů, byl vytvořen za účelem čtenářské dílny s knihou. Tato aktivita zabere jednu až dvě vyučovací hodiny. Je vhodná do čtenářského klubu nebo do „volnějších“ hodin např. při suplování. Každý žák pracuje s jinou knihou, je vhodné, aby to byly knihy, které zná, kterou si přinese z domova. Čtenářské stromy slouží jako grafické deníky, do kterých žáci zapisují své čtenářské zkušenosti – názvy knih, dojmy, postavy, emoce, poznatky, otázky… Práce se stromy podporuje porozumění textu, schopnost shrnout děj, schopnost vyjádřit emoce a názory, rozlišení žánrů, schopnost doporučit knihu. Žáci nejen zapisují, ale i vybarvují, tvoří, čímž propojují čtení s výtvarným vyjádřením a osobní reflexí.S materiálem lze pracovat jednorázově, ale také systematicky během celého školního roku. Individuální práce: Každý žák má svůj strom (nebo více stromů).Pracuje s ním průběžně – po každé přečtené knize nebo na konci týdne/měsíce.Může si vést „čtenářský les“ – sbírku stromů.Práce ve skupině: Skupina žáků tvoří společný strom (např. strom žánrů nebo doporučení).Diskutují o knihách, porovnávají názory, tvoří společné výstupy.S materiálem lze pracovat také tematicky:Stromy lze využít při projektech (např. „Podzimní čtení“, „Knihy o přátelství“, ….).Lze je propojit i s jinými vyučovacími předměty - např. s výtvarnou výchovou, výukou slohu, dramatickou výchovou aj.Stromy můžete rozvěsit ve třídě, vytvořit si „čtenářský kout“.Dále se s nimi dá založit čtenářské portfolio - každý strom jako jedna kapitola. Pokud necháte žáky tvořit vlastní stromy, podpoříte jejich tvořivost a vztah ke čtení.Obrázky jsou vybrány či vytvořeny Canvou.
UUCZ-882732
Český jazyk>Pracovní listy>4.>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
62.00