Téma STROMY - psaní, čtení, pozorování, měření a odhad, kreativní činnosti a psaní, spolupráce, diskuze...
Materiál jsem ověřila se svými třeťáky na škole v přírodě.
Celkový čas na práci: 4 hodiny.
Má realizace:
- motivace, jaké téma budeme prozkoumávat?
- rozlosování do skupin pomocí nastříhaných obrázků stromů; každý žák si vybere jednu část, najde spolužáky a složí obrázek stromu nebo lesa (je jich v materiálu 6 ks obrázků)
- co vím? ve skupině si napíší, co vědí o stromech
- sdělili jsme si informace, které známe
- kdo chtěl, mohl si nějakou dopsat, pokud ji ví, ale zapomněl na ni při psaní
- pozorování - bádání - popis vybraného stromu v okolí, obrázek, vyhledávání informací - zajímavostí, měření a odhad stáří stromu, zamyšlení se, komu nebo čemu strom slouží
- čtení "od semínka po strom" - společné přečtení, čtení ve skupině s použitím metody I.N.S.E.R.T.
- vyhledání pojmu (např. organizmus)
- namalování ilustrace k textům v rámečcích
- ověření porozumění textu - děti si napsaly vlastními slovy, co v textu vyčetly
- objevitelé - kreativní psaní - vlastní strom
- pětilístek
- co nového jsem se dozvěděl?
- frotáž kůry a listů
- náramek z přírodnín
- reflexe
Text "OD SEMÍNKA PO STROM" jsem čerpala z časopisu CVAK, září 2020
a knihy STROMY od Piotr Socha