Milí kolegové a kolegyňky, napsala jsem příběh o klukovi Matějovi, který není moc oblíbený v kolektivu své třídy a je tím frustrovaný. Příběh, který dětem pomůže k vcítění se do fiktivní postavy, ale zároveň je přiměje k zamyšlení i jich samých nad sebou. V této době hodně řešíme úzkostné stavy a hledáme cestu, jak s dětmi pracovat, abychom jim pomohli. Zkouším to tedy touto nenásilnou formou.
Součástí materiálu je pracovní list A4, černobílý tisk.
PRACOVNÍ POSTUP:
1.Úvod hodiny - nastínění tématu
2.Vysvětlení zadání - přečíst text samostatně nebo v rámci hlasitého čtení
3.samostatná práce s první částí pracovního listu (první 2 stránky)
4.řízený rozhovor o příběhu - otázky, odpovědi na myšlenkové pochody, čtení částí vypracovaných PL
5.samostatná nebo skupinková práce na druhé části pracovního listu - autorské psaní
Děti mohou svůj příběh dopsat doma za domácí úkol a Vy můžete přichystat další vyučovací hodinu, kdy si své příběhy budete společně číst a diskutovat.
Věřím, že se Vám i mně tato příprava a vyučovací hodina povede a bude pro děti přínosem.
Chystám se na psaní dalších podobných témat. Budu ráda, když mi i nadále zachováte svou přízeň.
Děkuji
Mgr. L. Sudová