Kritické čtení mediálních sdělení

Předmět:
Počet stran:
12
Velikost: 993.13 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Příprava do dvou vyučovacích hodin. Žáci rozebírají dva texty z bulváru, hledají prvky, které jsou typické pro tento druh článků, porovnávají je se seriózním textem, který má pouze informační hodnotu. Učí se poznávat prvky manipulace v textu. Na závěr si vyberou nebo vylosují kartičku se zadáním a sami vytvoří podobný text. 

Pro učitele je připraveno řešení. 

Materiál je vhodný pro rozmluvení žáků. Moje žáky baví s texty pracovat, rozpovídají se i méně úspěšní žáci.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-01 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji

Další produkty od autora Eva Šidelková

314908
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 4 texty a úkoly k nim. Je vhodný na výuku venku – žáci pracují s textem, úkoly rozmístíme do prostoru
40.00 Kč
727894
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
104 kartiček - na každé je věta, ve které je vyznačený větný člen, který má žák určit. Žáci udělají menší skupinku
38.00 Kč
271947
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Krátká hra na rozpohybování starších žáků. Zabere vám tolik času, kolik si určíte - učitel určuje konec aktivity. Asi 15
30.00 Kč
323281
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje 4 motivy visaček na dveře. Na straně A4 jsou vždy 3 stejné visačky. Vyrobila jsem pro deváťáky na
30.00 Kč
Kritické čtení mediálních sdělení Kritické čtení mediálních sdělení
Příprava do dvou vyučovacích hodin. Žáci rozebírají dva texty z bulváru, hledají prvky, které jsou typické pro tento druh článků, porovnávají je se seriózním textem, který má pouze informační hodnotu. Učí se poznávat prvky manipulace v textu. Na závěr si vyberou nebo vylosují kartičku se zadáním a sami vytvoří podobný text.  Pro učitele je připraveno řešení.  Materiál je vhodný pro rozmluvení žáků. Moje žáky baví s texty pracovat, rozpovídají se i méně úspěšní žáci.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-01 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
UUCZ-80247
Český jazyk>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00