Kritické čtení mediálních sdělení

Předmět:
Počet stran:
12
Velikost: 993.13 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Příprava do dvou vyučovacích hodin. Žáci rozebírají dva texty z bulváru, hledají prvky, které jsou typické pro tento druh článků, porovnávají je se seriózním textem, který má pouze informační hodnotu. Učí se poznávat prvky manipulace v textu. Na závěr si vyberou nebo vylosují kartičku se zadáním a sami vytvoří podobný text. 

Pro učitele je připraveno řešení. 

Materiál je vhodný pro rozmluvení žáků. Moje žáky baví s texty pracovat, rozpovídají se i méně úspěšní žáci.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-01 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji

Další produkty od autora Eva Šidelková

321006
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje pracovní listy s různorodými úkoly ke knize Vincent. Součástí materiálu není kniha ani úryvky. Kniha
25.00 Kč
515777
Český jazyk
Přípravy hodiny/lekce
V materiálu je zpracovaná povídka Guy de Maupassanta. Žáci se zamýšlejí nad jednáním postav, zařazují dílo k uměleckému
40.00 Kč
165725
Český jazyk
5., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Procvičování zájmen v textech. Tomáš a Tomášův pes - krátký text, na kterém si děti ujasní funkci zájmen, jejich
32.00 Kč
83981
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Drilovací karty - z jedné strany zadání, na druhé straně řešení. Tento materiál nepřináší nic nového nebo převratného
45.00 Kč
Kritické čtení mediálních sdělení Kritické čtení mediálních sdělení
Příprava do dvou vyučovacích hodin. Žáci rozebírají dva texty z bulváru, hledají prvky, které jsou typické pro tento druh článků, porovnávají je se seriózním textem, který má pouze informační hodnotu. Učí se poznávat prvky manipulace v textu. Na závěr si vyberou nebo vylosují kartičku se zadáním a sami vytvoří podobný text.  Pro učitele je připraveno řešení.  Materiál je vhodný pro rozmluvení žáků. Moje žáky baví s texty pracovat, rozpovídají se i méně úspěšní žáci.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-01 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
UUCZ-80247
Český jazyk>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00