Průřez učiva druhým ročníkem. Děti sledují a hodnotí svůj posun v učení. Součástí je i hodnocení čtenářství a grafy s otázkami, které je možné využít pro konzultace nebo tripartity. Všechny části lze využít samostatně.
co materiál obsahuje
- Průřez učiva druhého ročníku - český jazyk.
- Průřez učiva druhého ročníku - matematika, geometrie.
- Čtenářská sebereflexe.
- Otázky a graf k tripartitám nebo konzultacím.
popis využití
Mapy jsou zhotovené tak, aby žáci nemuseli příliš psát, proto spíše vybarvují. V začátcích je nutné s nimi vše projít, vysvětlit a dělat společně. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti z první třídy, pokračujte v tom, co vám vyhovuje.
- Materiál vytiskněte oboustranně od strany 4 do strany 14.
- Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu.
- Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel).
- Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení.
- Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi.
- Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení.
1.část MAPY - je průřez učiva druhého ročníku (ČJ, M + geometrie)
2.část ČTENÁŘSTVÍ - druhou část není nutné zařazovat, je to na Vás (strana 15 a 16)
- Čtenářská sebereflexe (žáci vybarvují jednotlivá políčka).
- Sebereflexi můžete během roku zařazovat vícekrát a sledovat, jak se děti ve čtenářství posouvají a jaký vztah ke čtení získávají.
3.část TRIPARTITY, KONZULTACE - ani poslední část není nutné zařazovat
- Tripartity naleznete od strany 17 do strany 24. Nejsou již odstupňované délkou stránky, ale lepí se za sebe (pod sebe), překrývají se. A vy si vyberete kombinaci, která vám vyhovuje. Jednu část můžete zařadit v listopadu, jinou pak později.
- 3 grafy na kterých děti zakreslují: Jak tě baví? Jak se ti daří?
- Grafy jsou stejné (jeden je barevný a předepsaný, druhý je černobílý a předepsaný a třetí je pro vlastní dopsání).
- 3 stránky otázek
- Zamyšlení sám/a nad sebou - co mi jde, v čem se cítím dobře, kde jsem silný/á?
- Zamyšlení sám/a nad sebou - kde můžu zabrat, v čem se mohu zlepšit, co mě posune vpřed?
- Otázky pro rodiče
- Prázdná šablona pro vlastní realizaci.