Průřez učiva pátým ročníkem. Děti sledují a hodnotí svůj posun. A vy máte podklady pro konzultace, tripartity nebo slovní hodnocení. Součástí je i úvodní list (proč s nimi pracujeme a jak je využívat), který je vhodný také pro rodiče.
co materiál obsahuje
- Průřez učiva pátého ročníku - český jazyk.
- Průřez učiva pátého ročníku - matematika, geometrie.
- Úvodní strana - proč využíváme mapy, jak s nimi pracovat (vhodné i pro rodiče).
- Prázdný list pro vlastní dotvoření.
- Tisk A4 na výšku + A5 na šířku.
popis využití
Mapy jsou zhotovené tak, aby žáci nemuseli psát, proto vybarvují. V začátcích je nutné s nimi vše projít, vysvětlit a dělat společně. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět. Pokud máte s mapami zkušenosti, pokračujte v tom, co vám vyhovuje.
- Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu.
- Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel).
- Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení.
- Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi.
- Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení.
- Nejefektivnější je, když si mapy tvoříte pro své žáky sami.
- Berte ty mé jako pomoc, možnost nebo inspiraci.