Průřez učiva prvním ročníkem. Děti sledují a hodnotí svůj posun v učení. A vy máte podklady pro konzultace, tripartity nebo slovní hodnocení. Mapy pro prvňáčky jsou zhotovené tak, aby nemuseli moc psát, proto spíše vybarvují.
co materiál obsahuje
- Průřez učiva prvního ročníku - český jazyk, komunikace.
- Průřez učiva prvního ročníku - matematika, geometrie.
- Hodnocení - jak děti baví jednotlivé předměty + školní družina.
- Pohled dětí na práci ve třídě (práce učitele, práce s chybou, samostatná práce, skupinová práce, žákovské učení).
- Čtenářská sebereflexe.
popis využití
Mapy jsou pro prvňáčky zhotovené tak, aby nemuseli moc psát, proto spíše jen vybarvují. V začátcích je nutné s nimi vše projít, vysvětlit a dělat společně. Osvědčilo se mi, mít mapu promítnutou na tabuli a dětem ukazovat konkrétní bod, který právě hodnotíme. Zpočátku je to zdlouhavý proces, ale má to smysl a vynaložené úsilí se vrátí zpět.
- Materiál vytiskněte oboustranně od strany 4 do strany 18.
- Průřez se využívá po celý školní rok, žák zaznamenává svůj progres, cestu.
- Mapy jsou skvělé vodítko pro konzultace, tripartity (žák, rodič, učitel).
- Slouží také k rozvoji sebehodnocení a jsou jedním z prostředků formativního hodnocení.
- Jsou vynikajícím nástrojem pro sebereflexi.
- Mohou být součástí žákovského portfolia nebo sloužit jako podklad pro tvorbu slovního hodnocení.
1.část MAPY - je průřez učiva prvního ročníku (ČJ + komunikace, M + geometrie).
2.část HODNOCENÍ - druhou část není nutné do map zařazovat, je to na Vás.
- Žáci hodnotí, jak je baví jednotlivé předměty + školní družina.
- Hodnocení práce učitele, práce s chybou.
- Jak se dětem pracuje samostatně, ve dvojici nebo ve skupině.
- Nakonec čtenářská sebereflexe (žáci vybarvují jednotlivá políčka).