Cílová skupina
6.-7. třída
Postup pro práci
Tento materiál žáky provádí psaním popisu uměleckého díla za pomocí 4 obrazů vygenerovaných pomocí AI. Slouží k ozvláštnění hodin slohu, jelikož žáci jsou po celou dobu aktivní - jednak při pohybové aktivitě a jednak při samostatném psaní.
Postup pro práci
Úvodní aktivita jde pojmout dvěma způsoby. V prvním z nich vyučující sám přečte žákům vzorový popis. Žáci se při čtení snaží rychle zaznamenat důležité body a poté obraz podle popisu nakreslí. Druhá možnost zahrnuje přiložený pracovní list, který vyučující žákům rozdá. Ti si pak samostatně přečtou popis a podle něj obraz nakreslí. Na závěr je vhodné s žáky zopakovat popis jako takový a jakým způsobem se liší od popisu uměleckého díla. Vyučující také může zdůraznit důležitost rozdělení obrazu na popředí, střed a pozadí.
Na druhou část lekce si musí vyučující připravit vytištěné obrazy a rozmístit je po třídě. Žákům pak rozdá pracovní listy. Jejich úkolem je obejít všechny 4 obrazy, každý z nich si důkladně prohlédnout a vyplnit tabulku v pracovním listu.
Závěrečná aktivita sestává se samostatného psaní. Žáci si vyberou jeden z obrazů a napíšou popis uměleckého díla. Opět je vhodné připomenout z jakých částí popis jako takový sestává (úvod, stať, závěr) a připomenout, co by každá část měla obsahovat. Žáci vychází z tabulky, kterou v rámci předchozí aktivity vyplnili.