Žáci se rozdělí do skupin, stanou se z nich nejprve režiséři divadelní hry, kteří vybírají herce pro ztvárnění postav v pohádce. Jejich úkolem je dokonale popsat tři postavy, pracují na tom společně.
Následuje nacvičení krátké divadelní scénky.
Žáci si navzájem hodnotí, jak se jim povedl popis postav, ale i samotné provedení ukázky ze hry.
Protože se při této práci hodí dostatek prostoru, napadlo mě, že by to byla skvělá aktivita na venkovní učení.
Materiál obsahuje:
- popis aktivit během výuky
- tři části hry na předvedení scénky
- tabulky, do kterých žáci vyplňují popis postavy
- hodnocení skupin, sebehodnocení své skupiny
- kartičky na přiřazení rolí ve skupině
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-1-09 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování