🤖Umělá inteligence proměňuje způsob lidské práce a je tedy potřeba se s ní učit zacházet i ve škole tak, aby děti dokázaly využívat její výhody a kriticky reflektovat, v čem jejich osobní přínos (zatím) nahradit nedokáže.
🤖Úloha pracuje s principem komparace dvou textů: jednoho vytvořeného žákem/žákyní a druhého, který dle zadání zformuluje umělá inteligence.
🤖Pracovní listy děti provedou celým procesem tvorby obou textů a následně také sérií otázek k zamyšlení, které by měly sloužit hlavně jako platforma pro následnou společnou diskuzi ve třídě. Na otázky neexistuje správná odpověď, můžete se ale pokusit hledat shodu a na jejím základě třeba nastavit pravidla pro budoucí práci s nástroji umělé inteligence.
🤖Aktivita najde využití v hodinách českého jazyka, informatiky, ale také občanské výchovy, mediální výchovy nebo etiky. Je určena zejména žákům 2. stupně ZŠ, lze ji ale přizpůsobit i mladším dětem.