Karel IV.

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
11
Velikost: 1.67 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 1. 2024
Sdílet:

Pro koho: 7. ročník (a výše)

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ, stanoviště s informacemi a úkoly, pracovní list

 

Výukový materiál se skládá z pracovního listu určeného pro skupinovou práci na úvod a závěr hodiny, šesti stanovišť s úkoly, za které žáci získávají body, a řešení.

 

Jak s materiálem pracovat?

  • Na úvod hodiny jsou žáci rozděleni do skupin, ve kterých s pomocí brainstormingu zapisují všechny informace, které dosud o Karlu IV. slyšeli.
  • Žáci poté pracují samostatně. Každý z nich obdrží list pro zapisování poznámek (formou myšlenkové mapy) a získaných bodů. Poté obchází jednotlivá stanoviště. Na každém stanovišti je k dispozici i řešení pro kontrolu.
  • Poté, co žáci projdou všechna stanoviště, se sejdou ve skupinách a znovu zapisují s pomocí brainstormingu informace o Karlu IV. Tentokrát by jich měli zapsat více.
  • Na závěr hodiny si každý žák zapíše podle svého uvážení několik informací o Karlu IV., které by si rád zapamatoval.

 

Jednotlivá stanoviště

Karel IV. - Zaměřeno na podobiznu Karla IV. a podobu svatováclavské koruny. Plní také aktivizační a motivační funkci. Nutno vytisknout vícekrát.

Rodokmen - Postačí vytisknout 1x. Nutno spodní část odstřihnout a vystříhat jednotlivá jména. Žáci je pak mají za úkol správně přiřadit. Součástí pravdivostní tabulka (je na Vás, zda ji nakopírujete pro každého, aby do ní mohli psát, nebo si žáci budou odpovědi značit pouze myšlenkově či na pracovní list).

Život - Podstatné informace týkající se Karla IV., které mají žáci za úkol seřadit tak, jak jdou za sebou. Postačí tisk 1x.

Manželky - Seznámení se s manželkami Karla IV. Stačí vytisknout 1x.

Dílo Karla IV. - Přiřazení názvu k fotografii. Vytisknout 1x.

Země Koruny české - Mapa. Úkolem je přiřadit správně názvy jednotlivých zemí. Stačí 1 výtisk.

 

Výukový materiál rozvíjí klíčové kompetence:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problémů
  • kompetence komunikativní

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

513143
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 7. třída Styl práce: samostatná nebo ve skupinách Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
40.00 Kč
75468
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
39.00 Kč
566269
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: druhý stupeň Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
28.00 Kč
443819
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Pro koho: 4., 5., 6., 7., 8., 9. třída čtenářská gramotnost čtení s porozuměním recitace autorská báseň pracovní list s
0.00 Kč
Karel IV. Karel IV.
Pro koho: 7. ročník (a výše) Styl práce: samostatná práce, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ, stanoviště s informacemi a úkoly, pracovní list   Výukový materiál se skládá z pracovního listu určeného pro skupinovou práci na úvod a závěr hodiny, šesti stanovišť s úkoly, za které žáci získávají body, a řešení.   Jak s materiálem pracovat? Na úvod hodiny jsou žáci rozděleni do skupin, ve kterých s pomocí brainstormingu zapisují všechny informace, které dosud o Karlu IV. slyšeli. Žáci poté pracují samostatně. Každý z nich obdrží list pro zapisování poznámek (formou myšlenkové mapy) a získaných bodů. Poté obchází jednotlivá stanoviště. Na každém stanovišti je k dispozici i řešení pro kontrolu. Poté, co žáci projdou všechna stanoviště, se sejdou ve skupinách a znovu zapisují s pomocí brainstormingu informace o Karlu IV. Tentokrát by jich měli zapsat více. Na závěr hodiny si každý žák zapíše podle svého uvážení několik informací o Karlu IV., které by si rád zapamatoval.   Jednotlivá stanoviště Karel IV. - Zaměřeno na podobiznu Karla IV. a podobu svatováclavské koruny. Plní také aktivizační a motivační funkci. Nutno vytisknout vícekrát. Rodokmen - Postačí vytisknout 1x. Nutno spodní část odstřihnout a vystříhat jednotlivá jména. Žáci je pak mají za úkol správně přiřadit. Součástí pravdivostní tabulka (je na Vás, zda ji nakopírujete pro každého, aby do ní mohli psát, nebo si žáci budou odpovědi značit pouze myšlenkově či na pracovní list). Život - Podstatné informace týkající se Karla IV., které mají žáci za úkol seřadit tak, jak jdou za sebou. Postačí tisk 1x. Manželky - Seznámení se s manželkami Karla IV. Stačí vytisknout 1x. Dílo Karla IV. - Přiřazení názvu k fotografii. Vytisknout 1x. Země Koruny české - Mapa. Úkolem je přiřadit správně názvy jednotlivých zemí. Stačí 1 výtisk.   Výukový materiál rozvíjí klíčové kompetence: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní
UUCZ-468655
Dějepis>Didaktické hry>Pracovní listy>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00