Materiál slouží k rozvoji digitální gramotnosti, kritického myšlení a schopnosti zodpovědně vystupovat na internetu. Žáci se seznámí s fiktivními profily, které napodobují skutečné prostředí sociálních sítí. Tyto profily následně analyzují.
áci se seznámí s fiktivními profily, které napodobují skutečné prostředí sociálních sítí. Jejich úkolem je posoudit, co jednotliví uživatelé o sobě prozrazují, jaké to má důsledky a zda by taková prezentace byla vhodná v případě, že by se hlásili do zaměstnání. Následně vytváří vlastní sociální profil a pravidla pro bezpečné užívání sítí.
Cílem je, aby si žáci uvědomili, že obsah, který na síti zveřejní, může být dostupný široké veřejnosti a ovlivnit jejich budoucnost.
Cíle aktivity:
- rozvíjet kritické myšlení,
- uvědomit si důsledky zveřejňování osobních informací,
- propojit téma online světa s reálnými důsledky (např. zaměstnání, vztahy, bezpečnost).
Obsah materiálu:
1) čtyři profily na sociální síti
2) jeden prázdný profil
3) pracovní list
5) pravidla sdílení - k tvorbě
4) řešení