SILNICE A CYKLOSTEZKY pro 4.-5. ročník 1

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 1.89 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 5. 2024
Sdílet:

Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 18 schematických mapek) včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 4.-5 ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu). Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žáka

Cílová skupina: 4.-5. ročník ZŠ

Metodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh.   

Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu rozvíjet svou schopnost vytvoření modelu dopravní sítě na základě zjištěných údajů o kapacitě dopravních cest. Jednotlivé schématické mapky představují zjednodušenou mapu obcí, mezi kterými je zapotřebí realizovat dopravní síť cyklostezek. Obce jsou představovány jednotlivými kroužky. Číslo v kroužku představuje počet dopravních komunikací, které je schopna obec realizovat. Jednotlivé cesty mohou být realizovány ve formě silnic, které slouží současně autům i cyklistům (vodorovná nebo svislá jednoduchá čára), nebo souběžné silnice a cyklostezky (vodorovná nebo svislá dvojitá čára). Na základě rozboru zadaných údajů (dat) žáci sestaví zjednodušený návrh modelu realizace dopravní sítě znázorněného území.

Pracovní listy doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí příslušného grafu.

Další produkty od autora Milan Šatra

279033
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Kompletní kombinace výukových materiálů s tématem směsí. 2 poznámkové, následně pracovní listy na doplnění pojmů z
50.00 Kč
263289
Informatika
6.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování I-9-1-01 - získá z
99.00 Kč
311690
Chemie
8., 9.
Pracovní listy
Komplet 7 pracovních listů obsahuje učivo uhlovodíků. Pracovní listy doplní výuku o možnost procvičování jak ve škole
50.00 Kč
272819
Informatika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Ukázková sada pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování - získá z dat informace
0.00 Kč
SILNICE A CYKLOSTEZKY pro 4.-5. ročník 1 SILNICE A CYKLOSTEZKY pro 4.-5. ročník 1
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 18 schematických mapek) včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování pro 4.-5 ročník – I-5-1-02 (popíše konkrétní situaci, určí, co k ní již ví, a znázorní ji), I-5-1-03 (vyčte informace z daného modelu). Využití učiva z oblasti modelování: model jako zjednodušené znázornění skutečnosti; využití obrazových modelů (myšlenkové a pojmové mapy, schémata, tabulky, diagramy) ke zkoumání, porovnávání a vysvětlování jevů kolem žákaCílová skupina: 4.-5. ročník ZŠMetodické pokyny: Cílem použití těchto pracovních listů je rozvinout u žáků 4. ročníku dovednost práce s daty a informacemi za použití grafových úloh.    Žáci by měli v rámci řešení úloh v tomto pracovním materiálu rozvíjet svou schopnost vytvoření modelu dopravní sítě na základě zjištěných údajů o kapacitě dopravních cest. Jednotlivé schématické mapky představují zjednodušenou mapu obcí, mezi kterými je zapotřebí realizovat dopravní síť cyklostezek. Obce jsou představovány jednotlivými kroužky. Číslo v kroužku představuje počet dopravních komunikací, které je schopna obec realizovat. Jednotlivé cesty mohou být realizovány ve formě silnic, které slouží současně autům i cyklistům (vodorovná nebo svislá jednoduchá čára), nebo souběžné silnice a cyklostezky (vodorovná nebo svislá dvojitá čára). Na základě rozboru zadaných údajů (dat) žáci sestaví zjednodušený návrh modelu realizace dopravní sítě znázorněného území.Pracovní listy doporučuji vytisknout, zalaminovat, žáci s nimi následně pracují se stíratelnými fixy. Kontrolu správného řešení pak doporučuji provést frontálně na tabuli s projekcí příslušného grafu.
UUCZ-577900
Informatika>Pracovní listy>4.>5.
39.00