Obsah:
- 40 karet s popisem situací: Každá karta obsahuje konkrétní scénář zaměřený na kybernetické hrozby.
- Doporučená řešení: Pomáhají žákům osvojit si postupy, jak bezpečně reagovat na různé druhy kybernetických útoků a chránit své osobní údaje.
- Otázky k reflexi: Podporují kritické myšlení a schopnost analyzovat rizika spojená s digitálním světem.
Popis aktivity:
Žáci druhého stupně základní školy se v hodinách informatiky seznámí se situacemi, které mohou nastat v online prostředí. Aktivita spočívá v práci s kartami, na kterých jsou popsány konkrétní příklady kybernetických hrozeb. Žáci mají za úkol identifikovat rizikové prvky, diskutovat o možných řešeních a navrhnout, jak se těmto hrozbám vyhnout. Mohou pracovat individuálně, ve dvojicích nebo ve skupinách. Reflexe situací podporuje rozvoj digitální gramotnosti, kritického myšlení a bezpečného chování na internetu.
Cíl aktivity:
- Naučit žáky rozpoznat a reagovat na kybernetické hrozby.
- Rozvíjet kritické myšlení a schopnost analyzovat rizikové situace.
- Posílit digitální gramotnost a odpovědné chování v online světě.
- Podpořit schopnost pracovat s informacemi a chránit své osobní údaje.