Digitální stopa - situace

Předmět:
Počet stran:
63
Velikost: 3.69 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající VP
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 12. 2024
Sdílet:

Název: Digitální stopa - situace

Cílová skupina: Žáci druhého stupně základní školy

Obsah materiálu:

  • 50 kartiček s popisem konkrétních situací spojených s digitální stopou a otázkami na doporučená řešení,
  • 50 kartiček s doporučenými řešeními daných situací,
  • 16 kartiček s doplňkovými otázkami pro hlubší diskuzi.
Popis aktivity:

Žáci 2. stupně se v hodině informatiky seznámí s reálnými situacemi, které se týkají digitální stopy, online bezpečnosti a ochrany soukromí. Každý žák nebo skupina žáků obdrží kartičku s popisem konkrétní situace, jako je například sdílení fotek, používání veřejných Wi-Fi sítí, phishingové e-maily nebo falešné profily na sociálních sítích. Jejich úkolem bude navrhnout vhodné řešení, jak v dané situaci postupovat nebo jak se jí vyhnout.

Žáci mohou pracovat samostatně, ve dvojicích nebo malých skupinách, případně mohou diskutovat v rámci celé třídy. Po vypracování odpovědí mohou své řešení porovnat s doporučenými postupy a diskutovat o možných rizicích a správném chování online.

Další produkty od autora VP

750351
Anglický jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Obsah materiálu: 200 kartiček s otázkami na téma pocity a nálady (pro oboustranný tisk – při volbě tisku zvolte
35.00 Kč
1579
Anglický jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra Name three things in five seconds obsahuje 80 kartiček (20 stran). Pro větší herní zážitek doporučuji použít stolní
25.00 Kč
1955
Anglický jazyk
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Anglická verze české hry Kuba řekl... Simon Says... obsahuje 10 stran s 80 kartičkami (80 pokyny) k této hře. Simonem
30.00 Kč
749306
Anglický jazyk
5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Obsah materiálu: 80 kartiček se slovy, která označují zvířata. Každá kartička obsahuje jedno hlavní slovo a dvě další
30.00 Kč
Digitální stopa - situace Digitální stopa - situace
Název: Digitální stopa - situaceCílová skupina: Žáci druhého stupně základní školyObsah materiálu:
50 kartiček s popisem konkrétních situací spojených s digitální stopou a otázkami na doporučená řešení,
50 kartiček s doporučenými řešeními daných situací,
16 kartiček s doplňkovými otázkami pro hlubší diskuzi.
Popis aktivity:
Žáci 2. stupně se v hodině informatiky seznámí s reálnými situacemi, které se týkají digitální stopy, online bezpečnosti a ochrany soukromí. Každý žák nebo skupina žáků obdrží kartičku s popisem konkrétní situace, jako je například sdílení fotek, používání veřejných Wi-Fi sítí, phishingové e-maily nebo falešné profily na sociálních sítích. Jejich úkolem bude navrhnout vhodné řešení, jak v dané situaci postupovat nebo jak se jí vyhnout.Žáci mohou pracovat samostatně, ve dvojicích nebo malých skupinách, případně mohou diskutovat v rámci celé třídy. Po vypracování odpovědí mohou své řešení porovnat s doporučenými postupy a diskutovat o možných rizicích a správném chování online.
UUCZ-736914
Informatika>Demonstrační obrázky - kartičky>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
50.00