Název: Digitální stopa - situace
Cílová skupina: Žáci druhého stupně základní školy
Obsah materiálu:
- 50 kartiček s popisem konkrétních situací spojených s digitální stopou a otázkami na doporučená řešení,
- 50 kartiček s doporučenými řešeními daných situací,
- 16 kartiček s doplňkovými otázkami pro hlubší diskuzi.
Žáci 2. stupně se v hodině informatiky seznámí s reálnými situacemi, které se týkají digitální stopy, online bezpečnosti a ochrany soukromí. Každý žák nebo skupina žáků obdrží kartičku s popisem konkrétní situace, jako je například sdílení fotek, používání veřejných Wi-Fi sítí, phishingové e-maily nebo falešné profily na sociálních sítích. Jejich úkolem bude navrhnout vhodné řešení, jak v dané situaci postupovat nebo jak se jí vyhnout.
Žáci mohou pracovat samostatně, ve dvojicích nebo malých skupinách, případně mohou diskutovat v rámci celé třídy. Po vypracování odpovědí mohou své řešení porovnat s doporučenými postupy a diskutovat o možných rizicích a správném chování online.