Otázky na komunitní kruh – Informační technologie (AI, kyberbezpečnost, kritické myšlení)

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
29
Velikost: 1.01 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Moderní Škola
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 9. 2025
Sdílet:

Živý, praktický a snadno využitelný materiál diskuzních kartiček, nejen pro 2. stupeň ZŠ, který rozproudí debaty o bezpečí na internetu, chytrém používání technologií a digitální pohodě. Žáci trénují vyjadřování názorů, argumentaci i respekt k odlišným pohledům.

Co si žáci procvičí

  • Kyberbezpečnost: silná hesla, 2FA, phishing, bezpečné e-shopy, https.
  • Digitální občanství & etiketa: chování na sítích, sdílení fotek, práce s nevhodnými komentáři a soutěžemi „o iPhone“.
  • Kritické myšlení & média: ověřování informací, dezinformace, upravené fotky a videa, práce se zdroji.
  • Dovednosti s technologiemi: cloud a zálohy, práce se soubory (PDF vs. DOCX, „jen pro čtení“), anonymní okno, SIM PIN, režim letadlo.
  • AI a budoucnost: jak AI pomáhá i škodí, rozpoznání nespolehlivého výstupu, technologie zítřka.

Co uvnitř najdete

  • Desítky krátkých, srozumitelných otázek rozdělených do témat: kyberbezpečnost, sociální sítě a komunikace, AI a budoucnost, práce s technikou a internetem, organizace dat a cloud  a digitální stopa & etika. 

Materiál lze využít v Třídnických hodinách, informatice, jako prevence, na projektové dny... Kartičky lze využít opakovaně, obměňovat témata a navázat krátkými aktivitami či reflexí.

Jak s materiálem pracovat
Materiál stačí vytisknout–zalaminovat–rozstříhat, žáci dostanou 30–60 s na tiché přemýšlení, poté 1–2 min sdílení ve dvojici/skupině/třídě. Doporučena jsou pravidla naslouchání, doplňující otázky („Co tě k tomu vedlo?“) a varianty práce včetně „hlasování rukama“.

Celkově materiál obsahuje 78 otázek v barevné i černobílé verzi.

Další produkty od autora Moderní Škola

306524
Přírodověda
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Příprava vyučovací hodiny - HMYZ – UŽITEČNOST Materiál obsahuje kompletně zpracovaný plán vyučovací hodiny k tématu Hmyz
30.00 Kč
772716
Dějepis
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Příprava vyučovací hodiny – Břetislav I. Tento materiál přináší podrobně zpracovaný plán vyučovací hodiny do hodin
29.00 Kč
329872
Biologie
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Plán vyučovací hodiny - Společenstvo luk, pastvin a travnatých strání Materiál obsahuje kompletně zpracovaný plán
30.00 Kč
788732
Etická výchova
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pravidla třídy
Tento materiál se věnuje velmi důležitému tématu a tím je ŠIKANA. Pro kolektiv je velmi důležité toto téma otevřít
40.00 Kč
Otázky na komunitní kruh – Informační technologie (AI, kyberbezpečnost, kritické myšlení) Otázky na komunitní kruh – Informační technologie (AI, kyberbezpečnost, kritické myšlení)
Živý, praktický a snadno využitelný materiál diskuzních kartiček, nejen pro 2. stupeň ZŠ, který rozproudí debaty o bezpečí na internetu, chytrém používání technologií a digitální pohodě. Žáci trénují vyjadřování názorů, argumentaci i respekt k odlišným pohledům.Co si žáci procvičíKyberbezpečnost: silná hesla, 2FA, phishing, bezpečné e-shopy, https.Digitální občanství & etiketa: chování na sítích, sdílení fotek, práce s nevhodnými komentáři a soutěžemi „o iPhone“. Kritické myšlení & média: ověřování informací, dezinformace, upravené fotky a videa, práce se zdroji. Dovednosti s technologiemi: cloud a zálohy, práce se soubory (PDF vs. DOCX, „jen pro čtení“), anonymní okno, SIM PIN, režim letadlo. AI a budoucnost: jak AI pomáhá i škodí, rozpoznání nespolehlivého výstupu, technologie zítřka.Co uvnitř najdeteDesítky krátkých, srozumitelných otázek rozdělených do témat: kyberbezpečnost, sociální sítě a komunikace, AI a budoucnost, práce s technikou a internetem, organizace dat a cloud  a digitální stopa & etika. Materiál lze využít v Třídnických hodinách, informatice, jako prevence, na projektové dny... Kartičky lze využít opakovaně, obměňovat témata a navázat krátkými aktivitami či reflexí.Jak s materiálem pracovatMateriál stačí vytisknout–zalaminovat–rozstříhat, žáci dostanou 30–60 s na tiché přemýšlení, poté 1–2 min sdílení ve dvojici/skupině/třídě. Doporučena jsou pravidla naslouchání, doplňující otázky („Co tě k tomu vedlo?“) a varianty práce včetně „hlasování rukama“.Celkově materiál obsahuje 78 otázek v barevné i černobílé verzi.
UUCZ-947584
Informatika>Demonstrační obrázky - kartičky>Didaktické hry>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ>🌈 Wellbeing
30.00